English

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ایران برای بهبود روابط با آمریکا، همکاری بیشتری با آژانس داشته باشد

بنا بر گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن مدعی شد که اگر ایران خواستار ایجاد فضای دیپلماسی با ایالات متحده است، باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری بیشتری داشته باشد.

ایران برای بهبود روابط با آمریکا، همکاری بیشتری با آژانس داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی، مدعی شد: اگر ایران می‌خواهد فضا را برای دیپلماسی با ایالات متحده ایجاد کند، باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری بیشتری داشته و گام‌هایی در راستای کاهش تنش بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود به نارضایتی این کشور از تصمیم ایران برای باطل کردن مجوز تعدادی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و افزود: در چند هفته گذشته ما شاهد انجام اقداماتی بودیم که ایران برای تضعیف توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انجام کارش انجام داد بنابراین اگر ایران واقعاً در برداشتن گام‌هایی در راستای کاهش تنش جدی است، اولین کاری که می‌تواند انجام دهد، همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

میلر افزود که گام‌هایی که او درباره آن صحبت می‌کند به عنوان مقدمه‌ای بالقوه برای از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا، خواه مستقیم یا غیرمستقیم، به برنامه هسته‌ای ایران مربوط می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا می‌گوید ایران باید تمام اقدامات مورد نظر آمریکا را قبل از موافقت واشنگتن با مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیم با تهران انجام دهد، پاسخ داد: من این را نمی‌گویم.

گفتنی است که اتهام زنی اخیر آمریکا به ایران درخصوص همکاری بیشتر با آژانس بین المللی انرژی اتمی درحالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای سیاسی خود درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، مدعی شد: «ما اقدام یکجانبه و نامتناسب ایران برای لغو انتصاب بازرسان با تجربه آژانس را به شدت محکوم می‌کنیم. این تصمیم عمیقاً تأسف‌آور به‌طور مستقیم بر توانایی آژانس برای انجام مؤثر فعالیت‌های راستی‌آزمایی خود در ایران تأثیر می‌گذارد. ما همچنین نگران تأثیر این تصمیم بر نظارت آژانس بر برجام هستیم. اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که مسیر خود را در این باره تغییر دهد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه