English

پیام دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی صلح در نمایشگاه صلح و دفاع

پیام دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی صلح در نمایشگاه صلح و دفاع قرائت شد

پیام دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی صلح در نمایشگاه صلح و دفاع

به گزارش خبرگزاری موج، آنتونیو گوترش در پیامش به مناسبت روز جهانی صلح که در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع توسط پاشا تبریزیان، نماینده مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد در تهران قرائت شد، نوشت:

 

بیشتر بخوانید:

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع برگزار می‌شود

 

درگیری‌هایی که تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم را از خانه‌هایشان رانده است. آتش‌سوزی‌های مرگبار، سیل‌های شدید و گرمایش زمین، فقر، نابرابری و بی‌عدالتی، بی‌اعتمادی، تفرقه و تعصب موضوع امسال یادآوری می‌کند که صلح فرایندی خودکار نیست و خودبه‌خود به‌دست نمی آید.

صلح نتیجه اقدامات عملی است اقدام برای پیشرفت سریع‌تر به سوی آرمان‌های توسعه پایدار و اطمینان از اینکه هیچ‌کس فراموش نخواهد شد. اقدام برای پایان دادن به این جنگی که با سیاره‌مان و منابع طبیعی آن می‌کنیم. اقدام برای حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی به خصوص که اکنون هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر را جشن می‌گیریم. اقدام برای استفاده از ابزارهای همیشه کارآمد دیپلماسی و گفت‌وگو و همکاری برای کاهش اختلاف و پایان دادن به مناقشات.

اقدام برای میلیون‌ها نفری که در میان پیامدهای هولناک جنگ زندگی می‌کنند. صلح تنها یک چشم‌انداز باشکوه برای بشریت نیست، بلکه یک فراخوان برای اقدام است. بیایید متعهد شویم که صلح را برای همه می‌سازیم، پیش می‌بریم و حفظ می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه