English

وزیر امور خارجه مجارستان:

مجارستان نیازی به دیکته دموکراسی آمریکایی ندارد

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان گفت آمریکا که خود تلاش می‌کند از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کند, حق ندارد درباره دموکراسی برای سایر کشورها سخنرانی کند.

مجارستان نیازی به دیکته دموکراسی آمریکایی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  تاس، وزیر امور خارجه مجارستان این اظهارات را در یک کنفرانس خبری در بوداپست پس از گفت‌وگو با بوجار عثمانی، همتای مقدونیه شمالی خود بیان کرد.

سیجارتو در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره گزارش‌های پیرامون تلاش دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و قانون‌گذاران دموکرات برای ممانعت از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ براساس پرونده‌های جنایی علیه او و مفاد قانون اساسی آمریکا گفت که آمریکا اکنون باید "پیام‌های اخلاقی‌های خود درباره وضعیت دموکراسی مجارستان را کنار بگذارد. "

سیجارتو پیش از این ادعا کرده بود که مجارستان امیدوار به بازگشت ترامپ به کاخ سفید است، زیرا او می‌تواند به حل‌وفصل بحران اوکراین مقابله کند.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز در موارد متعددی نسبت به بازگشت ترامپ به قدرت ابراز امیدواری کرده بود.

نخست‌وزیر مجارستان در مصاحبه اخیر با تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار آمریکایی، ادعا کرد که اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ پیروز شود، می‌تواند به درگیری اوکراین پایان دهد.

وی همچنین درباره عضویت اوکراین در ناتو نظر مشابهی را به تاکر کارلسون خبرنگار آمریکایی ابراز کرد و گفت: مطمئنم که کشورهای غربی باید ادغام اوکراین در ناتو را فراموش و درباره معماری جدید امنیت بین‌المللی با روسیه مذاکره کنند.

اوربان همچنین گفت:گفت‌وگوها درباره بازگشت مناطقی که تحت تصرف روسیه هستند، به‌ویژه کریمه به اوکراین را بیهوده می‌دانم، زیرا به نظرم این امر کاملا غیرممکن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه