English

معاون رئیس‌جمهور آمریکا:

آمادگی جانشینی بایدن را دارم

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تصریح کرد آماده است در صورت لزوم وظایف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به عهده بگیرد.

آمادگی جانشینی بایدن را دارم

​به گزارش خبرگزاری موج، از ابتدای آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا رسانه‌های جریان اصلی در این کشور در صدد القای این گزاره به ذهن مخاطبان بوده‌اند که او ممکن است نتواند دست‌کم در دور دوم از عهده انجام وظایف خود در این کسوت برآید.

انتشار فیلم‌ها و تصاویر متعدد از رفتارهای عجیب و غریب بایدن، زمین خوردن او در صحنه‌های مختلف و جملات پرت و پلای او در پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران در کنار مباحثات گوناگون در خصوص مقوله سن و صلاحیت‌های ذهنی لازم برای انجام وظایف ریاست‌جمهوری را باید از جمله این تلاش‌ها در رسانه‌ها دانست.

البته این خود نیز شایان توجه است که رفتارهای بایدن 81 ساله به عنوان کهنسال‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده، واقعاً در پرداخت رسانه‌ها به این موضوع نقش داشته، اما به نظر می‌رسد چنانچه چنین رفتارهایی از او سر نمی‌زد باز هم رسانه‌های نزدیک به حزب دموکرات، این احتمال را که او نتواند از عهده انجام وظایفش برآید در نظر می‌گرفتند و درباره گزینه‌های جایگزین او فرضیه‌پردازی می‌کردند.

 

نام «کامالا هریس»، به عنوان معاون بایدن همواره به عنوان یکی از گزینه‌هایی که ممکن است چه در انتخابات 2024 و چه در صورت وقوع گزینه‌هایی مانند مرگ یا بیماری بایدن بایستی رهبری ایالات متحده را در دست بگیرد مطرح بوده است، هر چند که او تصویری از خودش به جا گذاشته که به اذعان تحلیلگران می‌توان او را یکی از ضعیف‌ترین معاون‌های رئیس‌جمهوری در تاریخ ایالات متحده قلمداد کرد.

این گمانه‌زنی‌ها اکنون با مصاحبه‌ای که خبرگزاری آسوشیتدپرس با هریس انجام داده رنگ و بوی بیشتری از واقعیت به خود گرفته‌اند چرا که هریس در مصاحبه با این رسانه گفته است که آماده است در صورت لزوم جای بایدن را بگیرد.

خبرنگار آسوشیتدپرس در این مصاحبه از کاملا هریس پرسید آیا او آمادگی آن را دارد که جایگزین بایدن شود. کاملا در ابتدا سعی کرد پاسخی دیپلماتیک به این پرسش بدهد اما نتوانست عباراتش را بدون لغزش کلامی به پایان ببرد.

او در پاسخ به این سوال گفت: «بله. البته قبل از همه چیز بگذارید بگویم که من دارم به پرسش فرضی شما پاسخ می‌دهم چون جو بایدن حالش کاملاً خوب خواهد بود. بنابراین، قرار نیست این اتفاق محقق شود.»

هریس در پایان گفت: «اما باید این را هم بدانیم هر معاون رئیس‌جمهور هنگامی که سوگند یاد می‌کند به روشنی به این اذعان می‌کند که آماده است وظیفه رئیس‌جمهور را به عهده بگیرد. این قضیه برای من هم صادق است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه