English

در ملاقات سفیر ایران با وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین،

آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و چین بررسی شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در ملاقات با وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین، در خصوص راه های گسترش روابط و اجرای توافق های میان دو کشور گفتگو کرد.

آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و چین بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از صفحه توئیتر محسن بختیار، در این ملاقات دو طرف درباره آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و چین و نحوه پیشبرد همکاری های منطقه ای و بین المللی گفت و گو کردند.

اجرای توافق های انجام شده در سفر بهمن ماه سال گذشته سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پکن میان سران دو کشور، تقویت همکاری های جاری میان ایران و چین و تاکید بر حمایت از عضویت ایران در «بریکس» از مهم ترین محورهای گفت و گوی سفیر ایران و وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین بود.

چین به عنوان یکی بزرگترین قدرت اقتصادی در میان کشورهای گروه بریکس، پیشتر حمایت خود را از تمایل ایران برای پیوستن به این گروه متشکل از قدرتهای اقتصادی نوظهور جهان اعلام کرده بود.

گروه بریکس متشکل از پنج قدرت نوظهور جهان شامل چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی است.

روسیه، هند و برزیل نیز پیش از پیوستن ایران به بریکس حمایت کرده بودند.

آفریقای جنوبی نیز به عنوان میزبان نشست سال 2023 سران کشورهای بریکس که قرار است درآینده نزدیک(31 مرداد جاری تا 2 شهریور تابستان جاری) برگزار شود، از رئیس جمهوری ایران برای حضور در این نشست دعوت کرده که نشان دهده تمایل همه اعضای بریکس برای پیوستن ایران به عنوان یک قطب مهم انرژی، ترانزیت و اقتصاد جهان به این گروه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه