English

بنا بر اعلام منابع پاکستانی؛

وزیر خارجه ایران راهی اسلام آباد می‌شود

منابع خبری پاکستانی روز شنبه از برنامه دولت این کشور برای میزبانی از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داده و نوشتند که حسین امیرعبداللهیان تا روزهای آینده سفر رسمی به اسلام‌آباد انجام خواهد داد.

وزیر خارجه ایران راهی اسلام آباد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون امروز به نقل از منابع آگاه نوشت که حسین امیرعبداللهیان قرار است به دعوت همتای پاکستانی خود سوم اوت (۱۲ مرداد) سفر رسمی به اسلام‌آباد انجام دهد.

در این گزارش آمده است: وزیر خارجه ایران علاوه بر دیدار با بلاول بوتو زرداری همتای پاکستانی خود با برخی دیگر از مقامات این کشور نیز دیدار خواهد کرد. سفر به کراچی نیز در دستورکار امیرعبداللهیان قرار خواهد داشت.

تاکنون منابع رسمی در پاکستان درخصوص هرگونه برنامه سفر امیرعبداللهیان به این کشور اظهار نظری نکرده‌اند. روزهای گذشته نیز برخی از رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع آگاه از سفر آتی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد گفته و اعلام کردند که این بازدید به دعوت رسمی زرداری وزیر خارجه پاکستان انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به گزارش‌ها درباره سفر وزیر امور خارجه ایران گفت که هر زمان برنامه نهایی برای میزبانی از مهمان خارجی در دستور کار باشد وزارت خارجه پاکستان آن را در زمان لازم اعلام خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اواخر آذرماه ۱۴۰۰ برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان و دیدار با مقام‌های پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرد.

امیرعبداللهیان شنبه هفته گذشته با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ پاکستان تلفنی گفت‌وگو کرد و طرفین ضمن محکوم ساختن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و اخیراً در دانمارک، تاکیدکردند: آزادی بیان نباید سایر آزادی‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد و این دست از اقدامات با منزلت انسانی و حقوق بشر در تضاد هستند.

وزیر امور خارجه ایران ماه گذشته در تهران میزبان قائم مقام وزارت امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه