English

پوتین:

آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی نقش‌آفرینی خواهد کرد

رئیس جمهور روسیه بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی در حال توسعه تاکید کرد و ابراز داشت: مسکو، از آرزوی کشورهای آفریقایی برای تضمین ثبات و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی حمایت می‌کند.

آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی نقش‌آفرینی خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری تاس، روز چهارشنبه اعلام کرد که  پوتین  در پیام خوشامدگویی به شرکت کنندگان و مهمانان حاضر در مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه- آفریقا ، بر نقش کشورهای این قاره به عنوان یکی از قطب های جهان چند قطبی تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه در این پیام که تارنمای کاخ کرملین منتشر کرد، گفت: آفریقا امروز با اعتماد بیشتر و بیشتری خود را به عنوان یکی از قطب های جهان چندقطبی نوظهور نشان می دهد. پیشرفت در مجموعه ای از بخش های این قاره شامل تولید، کشاورزی، زیرساخت حمل و نقل، سوخت و انرژی، مراقبت های بهداشتی و آموزش شتاب گرفته است.

پوتین خاطرنشان کرد: مسکو از آرزوها و آمال کشورهای آفریقایی برای حفظ ثبات اجتماعی و اقتصادی و توسعه حمایت می کند. مهم است که در چند سال گذشته، همکاری بین روسیه و آفریقا به سطوح بالای جدیدی رسیده است.

وی افزود: ما قصد داریم به حرکت در این مسیر ادامه دهیم و برای رونق تجاری و سرمایه گذاری، تعمیق همکاری و رفع مسائل نگران کننده ای مانند مبارزه با فقر، آموزش نیروی کار مدرن، تضمین امنیت غذا و مقابله با تغییرات آب و هوایی همکاری کنیم.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: ما خود را متعهد می دانیم به هر شیوه ممکن به شرکای آفریقایی خود کمک کنیم تا آنها حاکمیت فرهنگی و ملی خود را تقویت کرده و نقش فعالتری را در رفع چالش های منطقه ای و جهانی ایفا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه