English

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی:

دستگیری ولادیمیر پوتین به منزله اعلان جنگ علیه روسیه است

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در اوراق قضایی که در روز سه‌شنبه منتشر شده نوشت که دستگیری ولادیمیر پوتین طی نشست بریکس به معنای اعلان جنگ علیه روسیه است.

دستگیری ولادیمیر پوتین به منزله اعلان جنگ علیه روسیه است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه گاردین، ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهوری روسیه برای شرکت در نشست ماه آتی بریکس در ژوهانسبورگ است اما دیوان کیفری بین‌المللی حکم بازداشت وی را صادر کرده است.

به نوشته گاردین، از آفریقای جنوبی به عنوان عضوی از دیوان کیفری بین‌المللی انتظار می‌رود که در هنگام سفر پوتین به این کشور، این حکم را اجرا کند.

آفریقای جنوبی در دادگاه در مخمصه‌ای دیپلماتیک گرفتار شده است چراکه حزب ائتلاف دموکرات آفریقای جنوبی در تلاش است تا به محض ورود پوتین به کشور، دولت را به دستگیری وی وادار و به دیوان کیفری بین‌المللی تحویل دهند.

سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در استشهادنامه‌ای در پاسخ عنوان کرد که درخواست ائتلاف دموکرات این کشور "غیرمسئولانه" بود و منافع ملی را به مخاطره می‌اندازد.

وی گفت: روسیه شفاف ساخته که دستگیری رئیس‌جمهور حال حاضرشان به منزله اعلان جنگ خواهد بود.

رامافوسا ادامه داد: تهدید آغاز جنگ با روسیه مغایر با قانون اساسی‌مان است.

این استشهادنامه که در ماه "ژوئن" به امضا رسیده بود و در وضعیت "محرمانه" قرار داشت، پس از حکم دادگاه مبنی بر انتشار عمومی اوراق مربوطه به صورت رسمی در روز سه‌شنبه منتشر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه