English

محکومیت سازمان ملل در بمباران مناطق مسکونی سودان

دبیرکل سازمان ملل با محکوم کردن بمباران مناطق مسکونی در شهر« ام درمان »، از ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان خواست به این درگیری پایان دهند.

محکومیت سازمان ملل در بمباران مناطق مسکونی سودان

به گزارش خبرگزاری موج، جنگنده‌های ارتش دیروز مواضع نیروهای واکنش سریع را در مناطق مختلف خارطوم بمباران کردند که بر اساس بیانیه وزارت بهداشت و درمان ایالت خارطوم، دست کم 22 شهروند در ام درمان ( غرب پایتخت )  جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

دبیرکل سازمان ملل صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن 22 شهروند سودانی در بمباران مناطق مسکونی شهر« ام درمان » را محکوم کرد.

«آنتونیو گوترش » با وحشتناک خواندن خشونت گسترده در سودان اظهار داشت: شهروندان زیادی در جریان چنین اقداماتی به ویژه در اقلیم دارفور قربانی شده‌اند.

وی با ابراز نگرانی از درگیری‌های نظامی در ایالت‌های کردفان و نیل آبی تصریح کرد: طرف‌های درگیر اصلا به قوانین انسانی توجهی ندارد و حقوق بشر در این مناطق به شدت در معرض خطر قرار دارد و این موضوع باعث نگرانی است.

دبیرکل سازمان ملل از ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان خواست به درگیری نظامی میان خود پایان دهند و ملزم باشند که برای همیشه آتش سلاح‌ها را خاموش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه