English

دولت هلند توسط سیاست‌های مهاجرتی سرنگون شد

دولت ائتلافی هلند پس از آنکه نتوانست توافقی درخصوص محدودیت سیاست‌های مهاجرتی اعمال کند، فروپاشید و این مسئله موجب می‌شود تا انتخابات جدیدی در پاییز امسال برگزار شود.

دولت هلند توسط سیاست‌های مهاجرتی سرنگون شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، چهار حزب تشکیل دهنده دولت ائتلافی مارک روته، نخست‌وزیر هلند نتوانستند به راه حلی برای پایان دادن به اختلافات خود درخصوص پذیرش پناهجویان دست یابند و بدین ترتیب این دولت روز جمعه سقوط کرد.

روته طی یک کنفرانس خبری تلویزیونی اظهار کرد: مشخص است که شرکای این حزب نظرات مختلفی درباره سیاست مهاجرت دارند. متاسفانه باید عرض کنم که این اختلافات دشوار و پیچیده شده‌اند. من استعفای خودم را به پادشاه تقدیم خواهم کرد.

این بحران سیاسی در هلند به دنبال درخواست حزب محافظه‌کار موسوم به "وی‌وی‌دی" به رهبری مارک روته برای محدود کردن ورود پناهجویان به این کشور آغاز شد. دو حزب کوچک حاضر در دولت ائتلافی با این سیاست مخالف کرده‌اند.

پیشنهاد حزب محافظه‌کار نامبرده شده برای محدود کردن ورود اعضای خانواده پناهجویان حاضر در هلند به این کشور باعث تشدید اختلافات در کابینه ائتلافی شد.

ائتلاف روته تحت عنوان دولت موقت تا زمان تشکیل یک دولت جدید در راس کار خواهد ماند.

طبق گزارش خبرگزاری ای‌ان‌پی، دولت موقت نمی‌تواند تصمیماتی پیرامون سیاست‌های جدید اتخاذ کند اما روته گفت که چنین چیزی بر حمایت هلند از اوکراین تاثیر نخواهد گذاشت.

روته ۵۶ ساله یکی از رهبران تاریخ هلند است که به طور طولانی خدمت کرده و همچنین ارشدترین مقام در اتحادیه اروپا پس از ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان است. انتظار می‌رود که او در انتخابات بعدی مجددا حزب وی‌وی‌دی خود را رهبری کند.

ائتلاف فعلی روته که در ژانویه ۲۰۲۲ به قدرت رسید، چهارمین دوره متوالی او از زمان نخست‌وزیری‌اش در اکتبر ۲۰۱۰ به شمار می‌رود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شورای انتخابات هلند گزارش داد، انتخابات جدید پارلمان هلند اواسط ماه نوامبر در این کشور برگزار خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که پادشاه هلند امروز (شنبه) گفت‌وگویی با روته در لاهه برگزار کند.

سال گذشته میلادی، از آنجایی که تعداد پناهجویان بیش از ظرفیت موجود بود، صدها تن از آن‌ها مجبور شدند در فضای بیرونی و در یک شرایط غیراستاندارد سپری کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده، بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن از خارج اروپا درخواست پناهندگی در هلند را دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه