English

راهنمای جامع دریافت اقامت تحصیلی هلند

اگر شما هم از متقاضیان اقامت تحصیلی هلند هستید، احتمالا سوالات و چالش‌های متعددی در این مسیر پیش رویتان خواهید داشت. تیم حرفه‌ای مای‌ آرمان در این مسیر پر چالش کنار شما خواهند بود. شما می‌توانید ضمن مطالعه این مطلب، از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان متخصص ما در مای‌ آرمان، دید بازتری نسبت به تحصیل در کشور هلند پیدا کنید.

راهنمای جامع دریافت اقامت تحصیلی هلند

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از بهترین مقاصدی که می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی، آن را در فهرست اولویت‌های خود بگنجانید، کشور هلند است. اقامت تحصیلی هلند، فرصت‌های درخشانی را پیش روی شما قرار می‌دهد که شاید مهم‌ترین آن، رسیدن به ایده‌آل‌های ذهنیتان در درس و کار باشد. از دیگر امتیازات مهم و منحصربه‌فرد زندگی در این کشور، باید به هزینه‌های کم و وجود سیستم آموزشی مدرن اشاره کرد. مجموعه این فاکتورهای مثبت در کنار هم، موجب شده است افراد زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل، راهی هلند، یکی از زیباترین کشورها در اروپا شوند.

اگر شما هم از متقاضیان اقامت تحصیلی هلند هستید، احتمالا سوالات و چالش‌های متعددی در این مسیر پیش رویتان خواهید داشت. تیم حرفه‌ای مای‌ آرمان در این مسیر پر چالش کنار شما خواهند بود. شما می‌توانید ضمن مطالعه این مطلب، از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان متخصص ما در مای‌ آرمان، دید بازتری نسبت به تحصیل در کشور هلند پیدا کنید.

 

4 موقعیت مهم برای مهاجرت تحصیلی به هلند

 

عموما بهترین و ساده‌ترین راه برای مهاجرت، دریافت اقامت تحصیلی است. کشور هلند هم از این قاعده مستثنی نیست. این کشور با فراهم‌ کردن فرصت تحصیل در 4 مقطع آموزشی، به رویای شما برای زندگی در کشور خارجی رنگ واقعیت می‌بخشد. در ادامه همراه ما باشید تا شرح کاملی از جزئیات دریافت اقامت تحصیلی هلند در هر مقطع آموزشی را با شما به‌ اشتراک بگذاریم.

دریافت اقامت تحصیلی هلند با تحصیل در مدارس

زندگی تحصیلی در هلند از 5 سالگی و با رفتن به مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی آغاز می‌شود. این دوره که حدود 7 سال از زندگی تحصیلی افراد را به خود اختصاص می‌دهد، با رفتن به مدارس متوسطه خاتمه پیدا می‌کند. تحصیلات دوره متوسطه بسته به نوع مدرسه، می‌تواند بین 4 تا 6 سال متغیر باشد. در نهایت، بعد از اتمام دوره متوسطه و تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی، دانش‌آموزان آمادگی ورود به دانشگاه را پیدا خواهند کرد.

برای آن‌دسته از افراد که میل به دریافت اقامت تحصیلی هلند دارند، تحصیل در مدارس این کشور می‌تواند نقطه آغاز مهاجرت تحصیلیشان به‌ حساب آید. برای این گروه از افراد، 2 فرصت آموزشی جهت تحصیل در مدارس هلند وجود دارد:

  • تحصیل در مدارس دولتی (تسلط بر زبان هلندی برای تحصیل در این نوع مدارس کاملا الزامی است).
  • تحصیل در مدارس خصوصی (تسلط بر زبان انگلیسی برای تحصیل در این نوع مدارس کاملا الزامی است).

دریافت اقامت تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی

وجود 12 دانشگاه برتر دنیا در هلند، این کشور را به یکی از بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی تبدیل کرده است. تحصیل دوره کارشناسی در هلند شامل 4 سال می‌شود که سال اول آن در برخی از دانشگاه‌ها با عنوان propedeuse تعریف شده است. از شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع بایستی به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدارک تحصیلی دیپلم
  • داشتن معدل 13 به بالا
  • ارائه مدرک زبان معتبر (نمره زبان 6 برای مدرک آیلتس الزامی است).

دریافت اقامت تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد

بعد از اتمام دوره کارشناسی، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بهترین فرصت برای دریافت اقامت تحصیلی هلند خواهد بود. تحصیل در این مقطع با مزایای بی‌شماری همراه است که مهم‌ترین آن، ارتقای دانش، تخصص و مهارت شما در حوزه کاری مورد نظرتان است. این دوره حدود 1 تا 1.5 سال از زندگی تحصیلی افراد را به خود اختصاص می‌دهد. شایان ذکر است که دوره کارشناسی ارشد، برای برخی رشته‌ها به‌ مدت 4 سال به‌ طول می‌انجامد. شرایط دریافت اقامت تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارائه مدارک تحصیلی دوره دیپلم و کارشناسی
  • داشتن معدل 13 به بالا
  • ارائه مدارک زبان معتبر (برای مدرک آیلتس نمره 6 به بالا و برای تافل نمره 90 به بالا الزامی است).

 

هلند1

دریافت اقامت تحصیلی هلند در مقطع دکتری

وجود معتبرترین سیستم‌های دانشگاهی اروپا در هلند، ارزش گرفتن اقامت تحصیلی برای این کشور در دوره دکتری را چندین برابر می‌کند! تحصیل در این دوره، ایده‌آل‌ترین انتخاب برای آن‌دسته از افرادی است که در جست‌وجوی فرصت‌های تحصیلی بین‌المللی و نوآورانه هستند. دوره دکتری در کشور هلند که عموما 4 تا 5 سال به طول می‌انجامد، بر انجام تحقیقات در یک حوزه خاص، تمرکز دارد. از پیش‌شرط‌های لازم برای دریافت اقامت تحصیلی هلند در مقطع دکتری عبارتند از:

  • داشتن رزومه تحصیلی و معدل خوب
  • نگارش مقالات معتبر
  • داشتن معرفی‌نامه از سوی استاد راهنما
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد در حوزه موضوعی مرتبط با دکتری
  • ارائه مدرک زبان معتبر (نمره 7 برای مدرک آیلتس الزامی است).
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی هلند

    دریافت اقامت تحصیلی هلند پروسه‌ای زمان‌بر و نسبتا دشوار است. قاعدتا آنچه موجب موفقیت افراد در این مسیر پرچالش می‌شود، تسلط کامل بر جزئیات روند دریافت ویزای تحصیلی خواهد بود. مشاوران ما در مجموعه مای‌ آرمان با ارائه اطلاعات کامل در هر مرحله، انجام این امر را برای شما سهولت بخشیده‌اند. کافی است با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید تا از موهبت داشتن دستیاری حرفه‌ای و کاربلد در امور مهاجرت تحصیلی بهره‌مند شوید.

    دریافت اقامت تحصیلی هلند نظیر سایر کشورها دارای 2 مرحله اساسی است. این 2 مرحله شامل دریافت پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی هلند می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا مدارک لازم برای هر مرحله را در اختیار شما قرار دهیم.

    مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی هلند

    هر کشوری برای موافقت با درخواست پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی، قوانین خاص خود را دارد. در کشور هلند، این پروسه با انتخاب دانشگاه و ارسال مدارک برای آن‌ها آغاز می‌شود. از مدارک مهم و مشترک بین دانشگاه‌های مختلف هلند برای دریافت پذیرش تحصیلی بایستی به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه
  • ارائه مدارک زبان معتبر (اگر مایل به تحصیل با زبان هلندی هستید، ارائه مدرک زبان هلندی در کنار مدارک زبان انگلیسی الزامی خواهد بود).

 

هلند 2

  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هلند

    بعد از طی‌ کردن مراحل مرتبط با پذیرش تحصیلی، باید منتظر جواب از سوی دانشگاه مورد نظر بمانید. در صورت موافقت دانشگاه، دانشجویان برای ورود به کشور هلند و زندگی در آن، نیازمند ویزای تحصیلی خواهند بود. ارائه ناقص مدارک در این مرحله، یکی از عوامل ریجکت ‌شدن ویزای تحصیلی افراد خواهد بود! پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز این مشکل، با کارشناسان ما در مجموعه مای‌ آرمان در تماس باشید. مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی هلند عبارتند از:

  • ارائه مدارک هویتی معتبر
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • ارائه مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی افراد
  • ارائه مدارک مهم جهت تایید سلامت جسمانی و روانی افراد
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم هلند

    اتمام دوره تحصیلی افراد، منجر به باطل ‌شدن ویزای آن‌ها برای اقامت در هلند خواهد شد. پیدا‌ کردن کار و قرار گرفتن افراد در یک موقعیت شغلی مرتبط با رشته تحصیلی، می‌تواند اسباب اقامت دائمی آن‌ها را فراهم کند. در کشور هلند به مهاجران بعد از اتمام دوره تحصیلی یک فرصت یک ‌ساله داده می‌شود تا شغل مناسب خود را پیدا کنند. آن‌دسته از افرادی که موفق به دریافت شغل شده باشند، بعد از 5 سال کار کردن بی‌وقفه و پرداخت مالیات، می‌توانند جهت اخذ اقامت دائم هلند اقدام کنند.

    جمع‌بندی

    کشور هلند که به کشور گل‌های زیبا شهرت دارد، یکی از بهترین و ارزان‌ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است. دارا بودن سیستم آموزشی معتبر و مدرن، هزینه‌های کم زندگی و فرصت‌های شغلی ایده‌آل از جمله موهبت‌هایی است که در نتیجه مهاجرت تحصیلی نصیب افراد می‌شود. ما به‌منظور آسان‌کردن امور مرتبط با دریافت اقامت تحصیلی هلند، تلاش کردیم با ارائه این مطلب، نگاه شما در این حوزه را وسعت ببخشیم. شما نیز می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی مای آرمان در تماس باشید.

     

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه