English

استقبال اعضای شورای همکاری خلیج فارس از همکاری دوباره ایران و عربستان

وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با تاکید بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای کاهش تنش در منطقه، از برقراری دوباره روابط ایران و عربستان استقبال کردند.

استقبال اعضای شورای همکاری خلیج فارس از همکاری دوباره ایران و عربستان

به گزارش خبرگزاری موج، وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست امروز خود که با حضور آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برگزار شد، در بیانیه‌ای بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

وزرای کشورهای عضو این شورا، همچنین درباره برقراری روابط مجدد ایران و عربستان که با میانجی‌گری چین انجام شد، تاکید کردند: ما از تصمیم عربستان سعودی و ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال می‌کنیم.

از سوی دیگر وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با اعلام حمایت خود از معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (NPT)، بار دیگر از ایران خواستند تا همکاری کاملی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشد.

این کشورها همچنین در بیانیه خود با اشاره به بحران سوریه تصریح کردند: ما متعهد به یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه به نحوی هستیم که اتحاد و حاکمیت آن حفظ شود.

در این بیانیه درباره بحران سودان و درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع با ارتش این کشور هم آمده است: هیچ راه حل نظامی برای پایان درگیری‌ها در سودان وجود ندارد.

وزرای خارجه ۶ کشور عضو شورای همکاری درخصوص بحران یمن هم تاکید کردند که آنها از حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی یمن حمایت می‌کنند.

کشورهای عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، امارات و عمان اعضای شورای همکاری خلیج فارس هستند. نشست اخیر این شورا در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه