English

بن فرحان در سفر به تهران حامل پیام پادشاه عربستان برای رئیس جمهور ایران است

بنا بر اعلام وزیر خارجه عربستان سعودی اوایل هفته پیش رو در حالی که حامل پیامی از پادشاه عربستان سعودی است به ایران سفر می‌کند.

بن فرحان در سفر به تهران حامل پیام پادشاه عربستان برای رئیس جمهور ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه «رأی الیوم» به نقل از منابع سیاسی لبنان نوشت که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی ابتدای هفته پیش رو در حالی که حامل پیامی از پادشاه عربستان سعودی است به تهران سفر خواهد کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه، فیصل بن فرحان پیامی را از طرف «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان  برای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در خصوص توسعه روابط بین دو کشور خواهد برد.

رأی الیوم نوشت: وزیر امور خارجه عربستان سعودی همچنین در این سفر با رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی دیدار و درباره توسعه روابط دو کشور گفت وگو خواهد کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در حاشیه نشست «بریکس» در کیپ تاون دیدار و گفت‌وگو کردند.

طی  این دیدار  دو وزیر درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این دومین دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی بعد از احیای روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی در اسفند ماه 1401 به شمار می‌رود.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار از پیشرفت‌های بسیار خوب حاصله در روابط دوجانبه اظهار خرسندی کرد.

وی از کمک های ارزشمند طرف ایرانی در استقبال از هیئت فنی عربستانی به منظور زمینه سازی برای گشایش سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران تشکر کرد و افزود با همکاری بسیار خوب دو طرف از مراحل تعیین سفرا و زمینه سازی برای گشایش نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی به سرعت عبور کردیم و در حال حرکت به سمت مرحله جدیدی از روابط دو کشور هستیم که تأمین کننده منافع دو ملت و کل منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که در پاسخ به دعوت به عمل آمده، به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

عربستان سعودی، ایران و چین روز جمعه نوزدهم اسفند 1401 برابر با دهم مارس 2023 میلادی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در نتیجه‌ گفت‌وگوهای انجام‌شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

به دنبال این توافق رسانه‌ها و محافل آمریکایی نگرانی خود را از روند تحولات منطقه غرب آسیا که برخلاف خواست آمریکا پیش می رود ابراز کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه