English

اسراییل از تصمیم آژانس انرژی اتمی در مورد ایران خشمگین شد

رژیم صهیونیستی به دنبال بسته شدن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد سایت مریوان که تل آویو ۴ سال پیش ادعاهایی را در خصوص آن مطرح کرده بود، ابراز عصبانیت کرد.

اسراییل از تصمیم آژانس انرژی اتمی در مورد ایران خشمگین شد

به گزارش خبرگزاری موج، لیور حایات سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با عصبانیت از رفع ابهامات آژانس و بسته شدن پرونده سایت مریوان در حساب توئیتر خود نوشت: بسته شدن پرونده پادمانی سایت مریوان ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی مایه نگرانی شدید است.

درحالیکه رژیم صهیونیستی خود با ارائه اطلاعات دروغین در مورد وجود ذرات اورانیوم در سایت مریوان در سال ۲۰۱۹ جنجال‌هایی به راه انداخته بود، اکنون از قبول ارائه توضیحات ایران توسط آژانس احساس شکست کرده است. این سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در پیام توئیتری مدعی شد: توضیحات ارائه شده ایران برای وجود مواد هسته‌ای در این سایت قابل اعتماد یا به صورت فنی مورد قبول نیست.

با وجود اینکه گزارش آژانس دیده بان هسته‌ای سازمان ملل دروغ‌های تل آویو حول سایت مریوان را رد کرده و توضیحات تهران را پذیرفته، حایات مدعی است که ایران همچنان به آژانس دروغ می‌گوید و جامعه بین‌المللی را فریب می‌دهد.

این مقام صهیونیستی با ناامیدی از پیروزی دیپلماتیک ایران برای حل‌وفصل این پرونده، ادامه داد: تسلیم شدن مدیر کل آژانس و آژانس در برابر فشار سیاسی ایران بسیار ناامیدکننده است، عمدتاً به این دلیل که اطلاعات موجود در پرونده به طور ضمنی به دو وجه تخلفات آشکار ایران از توافق‌های بازرسی اشاره می کند.

وی در راستای سیاست‌های تحریک‌آمیز تل‌آویو بمنظور غیرصلح‌آمیز نشان دادن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، افزود: بسته شدن پرونده می‌تواند پیامدهای به شدت خطرناکی داشته باشد و این پیام را به ایرانی‌ها می‌دهد که آنها نباید هزینه تخلفات‌شان را بدهند و اینکه آنها می‌توانند در مسیر دستیابی به یک برنامه هسته‌ای نظامی کامل به فریب جامعه جهانی ادامه دهند.

در گزارش سه ماهه محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان شده است که بازرسان این سازمان دیگر در مورد ذرات اورانیوم غنی شده با خلوص ۸۳.۷ درصد در تاسیسات زیرزمینی فردو سوالی ندارند. در این گزارش همچنین آمده است که بازرسان تحقیقات خود را در مورد آثار اورانیوم در مریوان، در نزدیکی شهر آباده، در حدود ۵۲۵ کیلومتری (۳۲۵ مایلی) جنوب شرقی تهران بسته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه