English

ادعای واهی آمریکا:

ایرانیان آزادی مذهبی ندارند!

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه آزادی‌های مذهبی به کنگره این کشور مدعی نقض این آزادی‌ها در کشورهایی از جمله ایران شد.

ایرانیان آزادی مذهبی ندارند!

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه مربوط به آزادی‌های مذهبی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ به کنگره این کشور که در وبگاه آن منتشر است، مدعی نقض آزادی‌های مذهبی به ویژه اقلیت‌ها در کشورهایی از جمله ایران، چین، میانمار و روسیه شد.

این در حالی است که دستگاه دیپلماسی ایران پیش‌تر در واکنش به تکرار ادعاهای حقوق بشر ی علیه ایران، گفته است که دولت آمریکا با داشتن سابقه نقض حقوق بشر در داخل آمریکا به ویژه در رابطه با اقلیت‌های این کشور، به ویژه سیاه‌پوستان، فاقد صلاحیت قضاوت درباره وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورهاست.

علاوه بر این، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اخیرا در دیدار با پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری ضمن تاکید بر تنوع فرهنگی و جهان‌شمول بودن حقوق بشر، گفت: کشورهای غربی سعی دارند سبک زندگی خود را به سایر کشورها تحمیل کنند، اما ما بر این باوریم که باید به فرهنگ‌های مختلف احترام گذاشت.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به وجود اقلیت‌های دینی در ایران، یادآور شد: جمعیت اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته شده در ایران کمتر از ۲۰۰ هزار نفر است و آنها در ایران از حقوق ویژه‌ای برخوردارند. مثلا در مجلس ۵ کرسی تضمین شده برای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است، در حالی که برای هر ۱۵۰ هزار نفر یک نماینده تعیین می شود. طبق آخرین آمار حدود ۴۰۰ کلیسا در ایران برای مسیحیان وجود دارد که بیشتر آنها فعال هستند، در حالی که در کشورهای مدعی حقوق بشر احداث مسجد تقریبا غیرممکن است. در حوزه اقتصاد، رسانه، آموزش و فرهنگ نیز تسهیلات خاصی برای اقلیت‌های دینی پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ما عملا چیزی بنام اقلیت دینی نداریم چرا که پیروان این ادیان در واقع در کنار مسلمانان اکثریت جامعه ایرانی را تشکیل می‌دهند و همگی جزو پیکره واحد هستند. اقلیت‌های دینی برای این کشور جنگیدند و خون دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه