English

ممنوعیت سفر آمریکایی‌ها به کره شمالی از اول سپتامبر

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ممنوعیت سفر دارندگان پاسپورت آمریکا به کره شمالی از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) اجرایی می‌شود و آمریکایی‌ها در پیونگ یانگ هم باید پیش از موعد اعلام شده، این کشور را ترک کنند.

ممنوعیت سفر آمریکایی‌ها به کره شمالی از اول سپتامبر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای عمومی اعلام کرد: خبرنگاران و کارمندان حقوق بشر از این ممنوعیت سفر مستثنی هستند.

دولت آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که آمریکایی‌ها را به خاطر خطر بازداشت‌های طولانی‌ مدت در کره شمالی از سفر به این کشور منع خواهد کرد.

این ممنوعیت در حالی صورت گرفته که تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بالا گرفته؛ کشوری که به دنبال ساخت یک موشک بالستیک قاره پیما حامل کلاهک اتمی برای هدف گرفتن آمریکاست.

کره شمالی تنها کشوری خواهد بود که آمریکایی‌ها از سفر به آن ممنوع شده‌اند.

اتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی سال گذشته به ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه در کره شمالی محکوم شد اما در ۱۳ ژوئن سال جاری میلادی پس از آزادی "به دلایل بشردوستانه" در حالیکه در کما به سر می‌برد به آمریکا بازگشت و ۱۹ ژوئن جان باخت. دلایل فوت وی هنوز مشخص نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در این اطلاعیه اعلام کرد که پاسپورت‌های آمریکایی‌ها برای سفر به کره شمالی نامعتبر خواهد شد. این محدودیت ظرف ۳۰ روز اجرا خواهد شد و در صورتیکه تمدید نشود، برای یک سال ادامه خواهد داشت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است افرادی که در حال حاضر با داشتن پاسپورت آمریکا در کره شمالی به سر می‌برند باید پیش از اول سپتامبر سال ۲۰۱۷ از این کشور خارج شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه