English

اتحادیه اروپا از تل آویو خواست اقدامات ضد فلسطینی را متوقف کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی شهادت عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات یکجانبه که منجر به افزایش تنش با فلسطینیان می‌شود را متوقف کند.

اتحادیه اروپا از تل آویو خواست  اقدامات ضد فلسطینی را متوقف کند

به گزارش خبرگزاری موج، اتحادیه اروپا از تل آویو خواست از اقدامات تنش‌زا علیه فلسطینیان خودداری کند

 جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در  جریان اولین دیدار خود با الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در بروکسل پایتخت بلژیک از تل‌آویو درخواست کرد تا «اقدامات یکجانبه» علیه فلسطینیان را که احتمالاً به افزایش تنش‌های بیشتر در قلمروهای فلسطینیان منجر می‌شود، متوقف کند.

وبگاه «عرب نیوز» در این خصوص گزارش کرد، درست ساعاتی پس از شهادت «خضر عدنان» (۴۴ساله) از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بازداشت صهیونیست‌ها، تانک‌های رژیم صهیونیستی به سمت قلمرو فلسطینیان آتش گشودند و گروههای مقاومت فلسطینی نیز از غزه با راکت به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ دادند.

خضر عدنان از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که در اعتراض به بازداشت غیرقانونی به دست اشغالگران اعتصاب غذا کرده بود و در نهایت به شهادت رسید.

مقاومت فلسطین بارها درباره وخامت اوضاع جسمانی او به اشغالگران هشدار داده بود. وی از هفته پیش در پی وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد؛ اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند. خضر عدنان اسیر فلسطینی در نهایت روز گذشته (سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402) پس از  تحمل۸۶ روز اعتصاب جانش را از دست داد و به شهادت رسید.

سرویس خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار بورل و کوهن در بروکسل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بورل بر درخواست اتحادیه اروپا از اسرائیل برای توقف اقدامات یکجانبه‌ای که سطح بالای تنش‌ها را تشدید کند و امکان صلح عادلانه و پایدار آینده بر اساس راه حل دو کشوری را در معرض خطر قرار دهد، تأکید کرد».

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: «وی همچنین حملات اخیر علیه اسرائیلی‌ها را محکوم کرد و بر تعهد اتحادیه اروپا در قبال حق اسرائیل برای دفاع از خود نیز تأکید کرد اما هشدار داد که هرگونه پاسخ باید متناسب با قوانین بین‌المللی باشد».

آن‌طور که در این بیانیه آمده است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «در عین حال، در خصوص اوضاع در قلمرو اشغالی فلسطینیان ابراز نگرانی کرد»

طبق این گزارش، بورل به کوهن اعلام کرد که اتحادیه اروپا خواستار تعمیق روابط با رژیم صهیونیستی است و گفته است که امیدوار است دیدار دیگری بین شورای اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی برگزار شود.

وی همچنین از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا در همکاری اتحادیه اروپا با عربستان سعودی، کشورهای عضور اتحادیه عرب و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس برای ازسرگیری فرایند باصطلاح صلح با رژیم صهیونیستی «مشارکت کند».

روز گذشته، پس از انتشار خبر شهادت عدنان، منابع رسانه‌ای از شلیک سه فروند راکت به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین نوار غزه خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر داد و گزارش‌های خبر شلیک سه فروند راکت به سوی این شهرک‌ها را تایید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این راکت‌ها موجب فعال شدن گنبد آهنین نشده است.

از طرف دیگر، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز اعلام کرد: «این جنایت یک اعدام خونسردانه است که توسط سازمان زندانهای [رژیم صهیونیستی] علیه اسیر شهید خضر عدنان انجام شده است. مردم فلسطین به ما نشان‌داده‌اند که نمی‌توان از این جنایت بدون پاسخی مشابه گذشت».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه