English

حمله سایبری به وبسایت‌های اسرائیلی و قطع گسترده برق در اسرائیل

چندین حمله سایبری متعدد و قوی به وبسایت‌ها و سایت‌های خبری اسرائیل صورت گرفته است و این بعد از آن بود که گزارش‌ها از قطعی برق گسترده در سراسر اسرائیل، از جمله تل‌آویو، الخضیره و عکا حکایت داشتند.

حمله سایبری به وبسایت‌های اسرائیلی و قطع گسترده برق در اسرائیل

به گزارش خبرگزاری موج، سایت خبری ۰۴۰۴ بعد از ظهر پنج‌شنبه هدف حمله سایبری قرار گرفت در حالی که به سایت‌های دیگر نظیر سایت ۱۲ News، سایت Mako ، سایت Wint Premium ،Haaretz،  Hotnet ، سایت Router و چندین سایت دیگر حمله سایبری شد.

این رسانه‌ها اشاره کردند، گروه هکری سایت‌های اینترنتی دو شرکت مخابرات و خدمات اینترنت را هدف گرفتند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه در اتفاقی دیگر جریان برق در مناطق وسیعی از شمال و جنوب اراضی اشغالی از جمله شهرهای تل‌آویو، الخضیرة، بیتاح تیکفا، رمات گان، ریشون لتسیون، عکا، طبریا و برخی مناطق دیگر قطع گردید که احتمالاً در پی یک حمله سایبری دیگر به تاسیسات برق رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس شرکت برق رژیم صهیونیستی ارتباط قطع جریان برق با هرگونه عملیات سایبری را رد کرد.

وی در گفت‌وگو با رادیو کان اعلام کرد: ایستگاه تولید برق حیفا از مدار خارج شده و به نظر می‌رسد این اتفاق به دلیل فشار زیاد به شبکه رخ داده باشد، اطمینان می‌دهیم جریان برق تا ۱۵ دقیقه دیگر به طور کامل پایدار شود و این اتفاق ناشی از حمله سایبری نبوده است.

همچنین به گزارش «اسپوتنیک» رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند بروز نقص در یکی از واحدهای تولید برق منجر به قطعی برق در مناطق وسیعی از اسرائیل شد.

قطع جریان برق باعث از کار افتادن چراغ‌های راهنمایی گردید که نتیجه آن شلوغی برخی خیابان‌های تل‌آویو بود که در پی آن پلیس از اسرائیلی‌ها خواست در این مناطق از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و به اماکن شلوغ نزدیک نشوند.

همچنین قطع جریان برق تعطیلی مجتمع‌های تجاری، خیابان‌ها، اماکن کاری و نهادهای مختلف را در پی داشت.

همزمان با قطع جریان برق در اراضی اشغالی گروه هکری «انانیمس سودان» در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: اسرائیل، آیا تاریکی زیباست؟ آیا شما برق دارید؟ آیا این حمله خوبی بود؟ آیا بیش از این هم می‌خواهید مورد حمله واقع شوید؟ آیا می‌خواهید اینترنت و ارتباطات شما قطع شود؟ حمله به سیستم برق تنها برای سرگرمی بود.

رسانه‌های عبری زبان عصر چهارشنبه نیز اعلام کردند گروه‌های هکری توانستند حساب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فیسبوک و اینستاگرام را مورد حمله قرار دهند.

همچنین ۱۵ وبگاه اسرائیلی در روز سه شنبه مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفت که وبگاه شرکت پخش برنامه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی، موساد و موسسه بیمه ملی این رژیم از جمله آنها بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه