English

آمریکا با تاخیر واکنش نشان داد:

به ادامه روابط ایران و عربستان خوش بینیم

چند روز از توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می گذرد و سرانجام «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا درباره این توافق واکنش نشان داد.

به ادامه روابط ایران و عربستان خوش بینیم

به گزارش خبرگزاری موج، بلینکن روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در دانشگاه «آدیس آبابا» در حین سفر به اتیوپی در خصوص ازسرگیری روابط تهران و ریاض ابراز خوشبینی کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ابراز خوشبینی خود نیز بار دیگر شک و شبهاتی درباره پایبندی ایران به تعهداتش مطرح کرد و گفت: «اگر این توافق واقعاً محقق شود و به‌ویژه اگر ایران به تعهداتی که ظاهراً مطرح کرده،‌ عمل کند، باز هم مثبت خواهد بود».

وی ادامه داد: «از دیدگاه ما، هر آن‌چه که بتواند به کاهش تنش‌ها، جلوگیری از درگیری، و مهار اقدامات خطرناک یا ثبات‌زدای ایران کمک کند، چیز خوبی است».

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به نقش چین در از سرگیری روابط تهران و ریاض اشاره کرد و گفت: ««من فکر می‌کنم این ارزشمند است که کشورها در جاییکه می‌توانند، اقدام کنند و مسئولیت پیشبرد امنیت و پیشبرد روابط صلح‌آمیز را بر عهده بگیرند».

گفتنی است که پیش از این نیز روز سه شنبه هفته جاری، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در کاخ سفید در خصوص توافق تهران و ریاض گفته بود: «امیدواریم که توافق بین تهران و ریاض به توقف جنگ در یمن منجر شده و باعث توقف حملات علیه سرزمین‌های عربستان سعودی شود»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه