English

از سوی وزارت خزانه داری آمریکا؛

۳ شرکت ایرانی و‌ ۸ فرد تحریم شدند

به بهانه نقض حقوق بشر، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرد و هشت فرد و سه شرکت ایرانی را در فهرست تحریم ها قرار داد.

۳ شرکت ایرانی و‌ ۸ فرد تحریم شدند

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری چندین مقام و نهاد حکومت ایران، از جمله دو مقام ارشد در سیستم زندان این کشور را که مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه زنان و دختران بوده اند، تحریم می کند.

در این بیانیه ادعا شده است: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری همچنین فرمانده ارشد ارتش ایران و یکی از رهبران عالی رتبه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین یک مقام ایرانی که در مسدود کردن دسترسی به اینترنت  در ایران نقش محوری داشته است را تحریم می کند. در نهایت، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، سه شرکت ایرانی و مدیران آنها را به دلیل ممکن ساختن سرکوب خشونت آمیز  معترضان مسالمت آمیز توسط  نیروهای انتظامی ایران را را تحریم می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: زندان های ایران آوازه بدی در خصوص بدرفتاری، شکنجه و مرگ دارند. زنان زندانی به ویژه از خشونت جنسی، شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه غیرانسانی و تحقیرآمیز رنج می برند.

برایان  نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: آمریکا، همراه با شرکا و متحدان خود، در کنار زنان ایران که مدافع آزادی های اساسی در مقابل حکومتی بی رحم هستند, می ایستد. حکومت ایران، زنان را به عنوان شهروندان درجه دوم می داند و تلاش می کند صدای آنها را به هر وسیله  ممکن سرکوب کند. ما به اقدامات خود علیه حکومتی  که  همچنان از شهروندان خود به ویژه زنان و دختران سوء استفاده  می کند و علیه آنها خشونت به کار می برد، ادامه خواهیم داد.

علی چهارمحالی، داریوش بخشی، رضا اصغریان، بهرام عبداللهی‌نژاد، غلامرضا رمضانیان ثانی، مهدی امیری، سید عبدالرحیم موسوی و حبیب شهسواری و همچنین شرکت ناجی پاس، شرکت ناجی پارس و شرکت انطباق گستر سپهر نیز در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

تحریم‌های جدید در ارتباط با محصولات پتروشیمی و نفت ایران

تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه پهپادی ایران/ تحریم دوباره ۸ مقام ایرانی

۶ فرد و نهاد مرتبط با حزب‌الله لبنان توسط آمریکا تحریم شد

آمریکا ده فرد و یک نهاد مرتبط با سرکوب اعتراضات را تحریم کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه