English

چاوش اوغلو:

از ایران بابت کمک در زلزله باز هم تشکر می‌کنم / نشست چهار جانبه ایران، روسیه، سوریه، ترکیه برگزار می‌شود

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با امیرعبداللهیان از کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان تشکر کرد.

از ایران بابت کمک در زلزله باز هم تشکر می‌کنم / نشست چهار جانبه ایران، روسیه، سوریه، ترکیه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مولود چاوش اوغلو در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود گفت: سفر رئیسی به ترکیه به تاخیر افتاد و سفر امیرعبداللهیان به ایران برای هماهنگی در این خصوص بود.

وزیر خارجه ترکیه گفت: از کمکهای ایران در زلزله تشکر می‌کنم؛ پتو، چادر و کمکهای انساندوستانه انجام گرفت که نه تنها از طریق هوا بلکه از طربق زمین نیز انجام گرفت. نه تنها دولت ایران بلکه مردم ایران نیز کمک‌های خود را به نمایندگی‌های ترکیه در ایران دادند. از ایران بابت کمک در زلزله باز هم تشکر می‌کنم.

چاوش اوغلو ادامه داد: ما موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای داشتیم. سفر به ایران را برنامه ریزی می‌کنم. جنگ اوکراین یکسال است دوام دارد و خواستار توقف آن هستیم که به برادرم در این خصوص اطلاعات دادم.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه نشست خبری به زلزله در سوریه نیز پرداخت و گفت: زلزله در ترکیه 14 میلیون شهروندمان را متاثر کرد و سوری‌ها را نیز متاثر کرد. ما برای ارسال کمک‌های بین‌المللی به سوریه تلاش‌های خود را به کار بردیم و مرز خود را باز کردیم.

وی افزود: تا امروز از مرز 475 کانتینر کمک به سوریه رفته و فرودگاه‌های خود را نیز به روی کمک‌های بین‌المللی باز کردیم که به دمشق و حلب رفتند.

چاوش اوغلو ادامه داد از مرزهای مختلف برای کمک به سوری‌ها استفاده می‌کنیم از جمله مرز خود با اقلیم کردستان عراق.

وی تاکید کرد: ترکیه علیرغم زخم های زلزله هر آنچه از دستمان برآمده برای سوری‌ها نیز انجام دادیم. برخی سیاستمداران در ترکیه و خارج اقدام به انتشار اخبار دروغ و نادرست کردند.

وزیر خارجه ترکیه درباره نشست چهار جانبه ایران، روسیه، سوریه، ترکیه گفت: نشست سه جانبه داشتیم و دو ماه پیش نیز در سفر امیرعبداللهیان خواستند که آنها نیز بپیوندند و ما نیز اعلام کردیم هیچ محدودیتی نداریم و به هر کس که بخواهد آری می‌گوییم.

 وی افزود: به روس‌ها هم گفتیم که حضور ایران منعی ندارد. هفته آینده معاونان وزیر خارجه در روسیه خواهند بود و مقدمات دیدار وزرا فراهم می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

داغ ترکیه را داغ ایران می‌دانیم/ صهیونیست‌ها در قفقاز تهدید جدی علیه ثبات در منطقه هستند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه