English

بایدن:

باید روح آمریکا را مجدد احیا کنیم

جو بایدن به مناسبت زادروز مارتین لوتر کینگ جونیور فعال مدنی آمریکایی، در کلیسای تاریخی آتلانتا موسوم به "کلیسای باپتیست اِبِنزر" پیرامون مفهوم و فلسفه "مبارزه برای روح آمریکا" سخنرانی کرد.

باید روح آمریکا را مجدد احیا کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از یواس‌ای تودی، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه در جریان این سخنرانی با اشاره به میراث مارتین لوتر کینگ جونیور، از آمریکایی‌ها خواست تا راه و روش این فعال مدنی آمریکایی را دنبال کنند تا از این طریق ایالات متحده آمریکا را دوباره احیا کنند.

جو بایدن طی این سخنرانی عنوان داشت: مسئله "مبارزه برای روح آمریکا" ابدی است و نوعی تقلای مداوم میان امید و ترس، مهربانی و بی‌رحمی، عدالت و بی‌عدالتی و همچنین اقدامی علیه افرادی که درگیر نژادپرستی، افراط و شورش هستند، محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت به این کلیسا آمده زیرا معتقد است که در بحبوحه دغدغه‌های امروزی مربوط به دموکراسی و نظارت فدرال بر قوانین رای‌گیری ایالتی، میراث مارتین لوتر کینگ جونیور می‌تواند به کشورش در خصوص این موارد جهت دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن اینکه از جامعه خواست تا نسبت به آشفتگی‌ها مبارزه کنند، در پایان اظهار کرد: اکنون زمان انتخاب است... ما باید یکپارچگی را در مقابل آشفتگی انتخاب کنیم. ما باید نسبت به دیدگاه اخلاقی مارتین لوتر کینگ جونیور تفکر کنیم و خودمان را نسبت به راه او متعهد سازیم.

مارتین لوتر کینگ جونیور و رابرت اف. کندی، سناتور سابق دموکرات آمریکا و برادر جان اف. کندی از "قهرمان‌های" جو بایدن هستند که هر دو در بهار ۱۹۶۸ ترور شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی