English

تحریم‌های آمریکا علیه ده‌ها فرد و نهاد ایرانی و چینی به بهانه نقض حقوق بشر

آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر ده‌ها فرد و نهاد روسی، چینی و ایرانی را تحریم کرد.

تحریم‌های آمریکا علیه ده‌ها فرد و نهاد ایرانی و چینی به بهانه نقض حقوق بشر

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که تحریم‌هایی علیه لی ژنیو و ژو ژیو شین رونگ، هر دو اتباع چینی، و ۱۰ نهاد مرتبط با این دو، از جمله شرکت دریایی پینگتان (PME.O) به دلیل آنچه که واشنگتن می‌گوید به نقض حقوق بشر مرتبط است، اعمال کرده است.

این اولین باری است که آمریکا. یک شرکت پذیرفته شده در بورس نزدک را تحریم کرده است. واشنگتن همچنین ۱۵۷ کشتی ماهیگیری با پرچم چین مرتبط با نهادهای تحریم شده را هدف قرار داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن یک یادداشت امنیت ملی را برای مبارزه با ماهیگیری غیرقانونی امضا کرد که بخشی از تلاش‌ها برای کمک به کشورها برای مبارزه با تخلفات ادعایی ناوگان ماهیگیری از جمله ناوگان‌های چین است.

کشورهای سراسر جهان از شیوه‌های ماهیگیری چین انتقاد می‌کنند و استدلال می‌کنند که کشتی‌های این کشور اغلب مناطق انحصاری اقتصادی ۲۰۰ مایلی دریایی (۳۷۰ کیلومتری) آنها را نقض می‌کنند و باعث آسیب زیست‌محیطی و خسارات اقتصادی می‌شوند. مدافعان حقوق دریایی می گویند که ماهیگیری غیرقانونی می تواند به سایر فعالیت‌های غیرقانونی، مانند قاچاق انسان و کار اجباری، به دلیل اجرای ضعیف در سراسر حوزه‌های قضایی بین المللی مرتبط باشد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی در بیانیه‌ای گفت: «این تحریم‌ها نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه مشکل ماهیگیری غیرقانونی و محاکمه عاملان نقض جدی حقوق بشر را جدی می‌گیریم».

سفارت چین در واشنگتن آمریکا را به دلیل «اعمال تحریم های یکجانبه به بهانه حقوق بشر» محکوم کرد. لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا گفت: «ایالات متحده در موقعیتی نیست که تحریم‌های غیرقابل توجیهی را علیه سایر کشورها اعمال کند یا به عنوان پلیس جهانی عمل کند.»

در اقدامی جداگانه، وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ۴۰ فرد و نهاد در ۹ کشور از جمله روسیه، چین و ایران را فاسد یا ناقض حقوق بشر خوانده و تحریم کرده است.

واشنگتن تحریم‌هایی را علیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعمال کرد و آن را به کمک به نظارت بر آنچه که واشنگتن «رفراندوم‌های ساختگی» در مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین خوانده متهم کرد.

وزارت خزانه داری همچنین علیه چهار نفر متهم به دخالت مستقیم در عملیات فیلتراسیون روسیه اقدام کرد. وزارت امور خارجه دو شهروند روسیه را به اتهام نقض حقوق بشر علیه غیرنظامیان اوکراینی معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی