English

پاکستان همسایه خود افغانستان را تهدید کرد

مقام‌های نظامی و سیاسی پاکستان اعلام کردند به هیچ کشوری اجازه ندهند تا مامنی برای تروریست‌هایی شوند که قصد حمله به پاکستان را دارند؛ گفته‌ای که اشاره‌ای مستقیم به افغانستان دارد.

پاکستان همسایه خود افغانستان را تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات در بحبوحه افزایش حملات از سوی طالبان پاکستان که بسیاری از آنها در افغانستان مخفی شده اند، مطرح شده است.

حملات صورت گرفته در سراسر پاکستان به ویژه در شمال غرب نزدیک به مرز افغانستان شدت گرفته است.

همچنین این گفته‌ها در پایان نشست کمیته امنیت ملی پاکستان با حضور شهباز شریف، نخست وزیر این کشور، ژنرال عاصم منیر رئیس جدید ارتش پاکستان و دیگر مقام‌های مطرح شده است.

بر اساس این بیانیه دولتی، کمیته مذکور همچنین وعده داد که برای تروریسم در پاکستان تحمل صفر خواهد داشت و با شبه نظامیان با نیروهای کامل دولتی مقابله خواهد کرد.

همچنین این بیانیه دو هفته پس از کشته شدن ده‌ها بازداشتی مرتبط با طالبان پاکستان در یک حمله توسط نیروهای ویژه پاکستان منتشر شد.

طالبان پاکستان موسوم به تحریک طالبان پاکستان از طالبان افغانستان جدا شده اما به آن متحد است. طالبان افغانستان سال گذشته میلادی و در پی خروج نیروهای آمریکایی و ناتو بار دیگر کنترل کابل را به دست گرفته‌اند.

 بازپس گیری افغانستان توسط طالبان باعث جسور شدن شبه نظامیان طالبان پاکستان شده و آنها حملات خود را علیه نیروهای امنیتی پاکستان از نوامبر ۲۰۲۲ تشدید کردند.

خشونت‌ها و درگیری‌های پر تنش شبه نظامیان باعث متشنج شدن روابط بین اسلام آباد و حاکمان طالبان افغانستان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه