English

وزیر خارجه پاکستان هم از طالبان انتقاد کرد

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما معتقدیم که مهم است حقوق مردم افغانستان محترم شمرده شود. همچنین برای ما بازگشایی مدارس در افغانستان برای دختران و پسران مهم است.

وزیر خارجه پاکستان هم از طالبان انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نشست وزرای امور خارجه همسایه افغانستان ، گفت: جامعه جهانی باید به وضعیت اقتصادی مردم افغانستان توجه کند. ما معتقدیم که باید پول‌های افغانستان در خارج از کشور آزاد شود.

وزیر امور خارجه پاکستان اضافه کرد: اولین نشست نشست کشورهای کشورهای همسایه افغانستان برگزار شد و این نشست نیز در ادامه آن برگزار شده و کشورهای همسایه در افغانستان باید در یک هماهنگی، چالش‌های به وجود آمده را به نوعی مدیریت کنند.

قریشی گفت: در حال حاضر شاهد تشکیل یک کابینه موقت در این کشور هستیم و این می‌تواند زمینه را برای دیگر برای ایجاد یک دولت فراگیر در این کشور محقق کنند.

وی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم در افغانستان حیاتی است و این می تواند زمینه را برای ایجاد یک دولت فراگیر در این کشور محقق کند. ما معتقدیم که مهم است حقوق مردم افغانستان محترم شمرده شود. همچنین برای ما بازگشایی مدارس در افغانستان برای دختران و پسران مهم است.

قریشی تصریح کرد: معتقدیم که آنها به انتظارات و توقعات بین‌المللی توجه دارند و به دنبال این هستند که تعامل داشته باشند. ما باید از وقوع منازعات جدید در منطقه جلوگیری کنیم. در حال حاضر مردم افغانستان دارای مشکلات اقتصادی جدی هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان اضافه کرد: بسیار مهم است که کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور ارسال شود. در حال حاضر بسیاری از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به فرا رسیدن فصل سرما مسئله وخیم‌تر شود.

قریشی تصریح کرد: در این زمینه ما کمک هایی را به افغانستان صادر کردیم و ادامه می دهیم و باید کمک های بین المللی و انسان دوستانه به مردم این منطقه ادامه پیدا کند. ما در همین راستا معتقدیم که باید سرمایه مردم افغانستان در خارج آزاد شود و به اقتصاد و مردم افغانستان کمک کند. باید در زمینه مقابله با تروریسم و افراطی گرایی در جهت ایجاد ثبات در منطقه همکاری کنیم چراکه ثبات منطقه مهم است.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: هیئت حاکمه موقت افغانستان توقعات جامعه جهانی را از خود برآورده کند؛ تحقق این موضوع می تواند تضمین کننده بهبود تعامل با طالبان شود. ما به تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذاریم و به دنبال افغانستانی شکوفا و باثبات هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه