English

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سازمان ملل بابت تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی انتقاد شدیدی کرد

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کوهن وزیر خارجه به شدت از سازمان ملل بابت تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی انتقاد کردند و نتانیاهو مدعی شد که این قطعنامه برای اسرائیل الزام‌آور نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سازمان ملل بابت تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی انتقاد شدیدی کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ویدیویی که دفترش منتشر کرد، به شدت از رای موافق مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه درخواست صدور حکمی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره ماهیت اشغالگری اسرائیل و پیامدهای حقوقی اشغال اراضی فلسطینی انتقاد کرده و مدعی شد، "قطعنامه حقیری که تصویب شد، برای دولت اسرائیل الزام‌آور نیست".

نتانیاهو در ادامه نیز مدعی شد، "ملت یهود نه سرزمین خود و نه پایتخت ابدی‌اش قدس را اشغال نکرده و هیچ یک از قطعنامه‌های سازمان ملل این حقیقت تاریخی را تحریف نخواهد کرد".

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که در چند روز گذشته مذاکراتی را با سران برخی کشورها انجام داد و در نتیجه آن، این کشورها از رای موافق خود به قطعنامه صادر شده در مجمع عمومی سازمان ملل منصرف شدند.

الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز به شدت از تصویب این قطعنامه انتقاد کرده و با طرح این ادعا که قطعنامه یاد شده مغایر با اصول توافق شده خود سازمان ملل است، مدعی شد، "این قطعنامه ضد اسرائیل بوده و از "تشکل‌های تروریستی" حمایت می‌کند".

کوهن در ادامه اظهارات مدعیانه خود باز هم مدعی شد، "این ابتکارعمل به منزله اشتباه دیگری است که آن را رهبری فلسطین مرتکب شد که حامی تروریسم بوده و سال‌ها به آن تشویق کرده و مردم خود را به شکلی هدایت می‌کند که به زیان خود و امکان توقف درگیری عمل کنند، رهبری فلسطین به جای تلاش به نفع ملت فلسطین و مبارزه با تروریسم، برای اقدامات بی‌فایده جهت اذیت کردن اسرائیل تبلیغ می‌کند".

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه نیز مدعی شد، "این قطعنامه هرگز شرایط را تغییر نخواهد داد و ما را از ادامه مبارزه‌مان با تروریسم و حمایت از شهروندان اسرائیلی و حمایت از منافعشان باز نخواهد داشت".

این وزیر اسرائیلی افزود: اسرائیل از سازمان ملل انتظار دارد با تلاش‌های فلسطین برای سیاسی کردن نهادهای این سازمان که به جایگاه و اعتبار این نهاد بین‌المللی ضربه می‌زند، مقابله کند.

کوهن در پایان نیز از کشورهایی که به این قطعنامه رای موافق ندادند، تشکر کرد و مدعی شد، "این کشورها همانند ما درک می‌کنند که این تصمیم فلسطین به لغو درگیری‌ها منجر نمی‌شود و تنها به افراطی‌گرایی و افزایش تنش‌ها ختم خواهد شد".

در مقابل تشکیلات خودگردان فلسطین از تصویب این قطعنامه استقبال کرد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی آن تاکید کرد: تصویب این قطعنامه نشان‌دهنده حمایت همه جهان از ملت فلسطین و حقوق تاریخی و غیرقابل تغییر آن است.

وزارت خارجه فلسطین نیز این اقدام را یک پیروزی و دستاورد دیپلماتیک و حقوقی فلسطینی و بین‌المللی دانست.

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت ۸۷ رای و با وجود ۲۴ رای مخالف و ۵۳ رای ممتنع، قطعنامه پیشنهادی فلسطین جهت درخواست از دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم خود درباره ماهیت اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی و پیامدهای نقض مستمر حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود توسط اسرائیل را تصویب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه