English

اعتراف سنگین مالک چینی تیک تاک؛

TikTok هر روز منزوی‌تر از دیروز

مالک چینی تیک تاک به تازگی اعتراف کرده است که چهار نفر از کارمندانش تلاش کرده‌اند لوکیشن برخی از روزنامه‌نگاران را رهگیری کنند و کنگره آمریکا نیز اخیرا لایحه ای برای ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی را تصویب کرد. .

TikTok هر روز منزوی‌تر از دیروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، چندی پیش مجلس سنای ایالات متحده با انجام رأی‌گیری صوتی لایحه‌ای را به تصویب رساند که به‌موجب آن، کارمندان فدرال از استفاده از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیویی متعلق به چین تیک تاک (TikTok) در دستگاه‌های دولتی منع می‌شدند.

در طول چند سال گذشته، قانون‌گذاران آمریکایی به بهانه امنیت ملی به سرکوب شرکت‌های چینی پرداخته‌اند.

روز جمعه نیز در ادامه ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دولت آمریکا، کنگره آمریکا بسته بودجه که شامل لایحه ای برای ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی بود را تصویب کرد.

ممنوع شدن استفاده از تیک‌تاک در دستگاههای دولتی، به نفع پلتفرم‌های رقیب مانند اسنپ، فیس بوک و اینستاگرام خواهد بود که به منظور جلب مصرف کنندگان جوان، رقابت دارند. در این لایحه، استثناهایی نیز برای اهداف اجرای قانون، امنیت ملی و اهداف تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

این ممنوعیت ایجاد شده بر استفاده از تیک تاک جدید نیست و پیش از این نیز در ایالت‌های داکوتای جنوبی و شمالی آمریکا و آیووا کارمندان دولتی اجازه نداشتند این برنامه را روی دستگاه هایشان نصب کنند. فرماندار ایالت داکوتای جنوبی آمریکا معتقد است این اپ چینی یک تهدید امنیت ملی به حساب می‌آید.

فرماندار داکوتای شمالی و آیووا در اقدام خود، دستورالعمل‌هایی را صادر کردند که سازمان‌های اجرایی را از دانلود این برنامه روی تجهیزات دولتی منع می‌کند. حدود ده ایالات آمریکایی دیگر از جمله آلاباما و یوتا نیز اقدامات مشابهی را انجام داده‌اند.

همچنین بسیاری از آژانس‌های فدرال از جمله وزارت دفاع، امنیت داخلی و وزارتخانه‌های ایالتی هم اکنون تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند.

در ایالت آلاباما آمریکا، مقامات دانشگاه آبرن استفاده از اپ تیک تاک را ممنوع کرده اند و به همین دلیل دانشجویان قابلیت دسترسی به آن را نداشتند.

تیک+تاک

اعتراف مالک چینی اپلیکیشن تیک تاک به رهگیری غیرقانونی لوکیشن کاربران

با این حال بایت دنس، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چین و مالک شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک، به جمع‌آوری داده‌های کاربران به شیوه‌ای نامناسب و با هدف تحلیل لوکیشن آن‌ها، اعتراف کرده است.

تحقیقات داخلی بایت دنس که جزئیات آن به دست خبرگزاری‌های مطرح رسیده است نشان می‌دهد در تابستان اخیر چهار نفر از کارمندان بایت دنس به شیوه‌ای غیرقانونی شروع‌به بررسی اطلاعات روزنامه‌نگاران کرده‌اند.

در پی انتشار جزئیات تحقیقات داخلی بایت دنس، سه نفر از کارمندانی که در رهگیری روزنامه‌نگاران نقش داشتند اخراج شدند و نفر چهارم استعفا داد. بایت دنس می‌گوید تغییراتی در تیم اعمال کرده و دسترسی به داده‌های کاربران آمریکایی را در آن تیمِ به‌خصوص غیرممکن کرده است.

گفتنی است که به غیر از آمریکا، پاکستان و هندوستان نیز استفاده از این اپلیکیشن را مسدود کرده بودند.

 

بیشتر بخوانید:

تیک‌تاک توسط کنگره آمریکا ممنوع شد

سنای آمریکا برای تیک‌تاک ممنوعیت تصویب می‌کند

تیک تاک انتقال اطلاعات کاربران آمریکایی به چین را رد کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه