English

صلیب سرخ:

بیش از ۴.۷ میلیون زن و کودک یمنی‌از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، بیش از ۷۰ درصد یمنی‌ها به دلیل درگیری‌های هشت سال اخیر این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز شدید دارند.

بیش از ۴.۷ میلیون زن و کودک یمنی‌از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد، بیش از ۷۰ درصد یمنی‌ها در حال حاضر به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشته و و بیش از ۴.۷ میلیون زن و کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد، اکثر مردم یمن به دلیل درگیری‌هایی که از هشت سال قبل در این کشور وجود دارد، به کمک‌های بشردوستانه نیاز شدید دارند.

این کمیته بین‌المللی در ادامه توییت خود نوشت، تنها ۵۱ درصد از زیرساخت‌های بهداشتی در یمن فعال و قابل استفاده است.

همچنین کمیته یاد شده گزارش داد، بیش از ۳.۳ میلیون تن در یمن خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند.

سازمان ملل همواره نسبت به وضعیت بسیار بد یمن هشدار می‌دهد، این سازمان در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تعداد کودکان آسیب دیده در جنگ یمن به ۱۱ هزار تن رسیده که از این تعداد بیش از ۳۷۰۰ تن کشته رسیده‌اند.

طبق آمار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان آغاز جنگ در یمن در مارس ۲۰۱۵ بیش از ۱۱ هزار کودک در یمن کشته و زخمی شدند.

طبق آمار یونیسف، از این تعداد ۳۷۷۴ کودک کشته شده و ۷۲۴۵ کودک دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق آمار سازمان ملل، از زمان پایان آخرین آتش‌بس در یمن در ابتدای اکتبر تا پایان نوامبر نیز ۶۲ کودک یمنی کشته و زخمی شدند.

از حدود هشت سال قبل ائتلاف عربی حملات شدیدی را علیه یمن آغاز کرد و به دلیل محاصره مستمر بنادر یمن توسط نیروهای ائتلاف سعودی و در نتیجه آن کمبود شدید سوخت، غذا و دارو؛ شرایط انسانی در این کشور به شدت دشوار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه