English

رئیس‌جمهور لبنان در نهمین جلسه پارلمان هم انتخاب نشد

پارلمان لبنان برای نهمین بار در انتخاب رئیس جمهوری جدید به عنوان جانشین میشل عون که ۳۱ اکتبر دوره ریاست جمهوری وی به پایان رسیده، شکست خورد.

رئیس‌جمهور لبنان در نهمین جلسه پارلمان هم انتخاب نشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العهد، جلسه نهم پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری جدید امروز(پنجشنبه) برگزار شد. نتایج آرای اخذ شده به شرح ذیل است:

۳۹ رای برای میشل معوض ، ۳۹برگه سفید، یک رای برای صلاح حنین ، پنج رای برای عصام خلیفة ، ۹ رای برای لبنان جدید،  سه رای برای بدری ضاهر ، یک رای برای لاجل لبنان ، یک رای برای زیاد بارود ،  یک رای برای فوزی ابو ملهب،  چهار برگه باطله، یک رای برای معوض بدری ضاهر ، و یک  رای برای توافق.

تعداد رای دهندگان در جلسه نهم پارلمان ۱۰۵ تن است.

بعد از برگزاری جلسه نهم انتخاب رئیس جمهور  و شمارش آرا و شکست دوباره پارلمان، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان پنجشنبه آینده را به عنوان دهمین جلسه انتخاب رئیس جمهوری تعیین کرد.

شکست پارلمان در سایه اختلافات و دودستگی‌های عمیقی رخ می‌دهد که در نبود اجماع بر سر نام جانشین رئیس جمهور عون منعکس می‌شود، زیرا در کشوری که سیاست داخلی آن مبتنی بر مصالحه میان گروه‌های مختلف است، رئیس جمهور اغلب پس از توافق فراکسیون‌های اصلی بر سر نام یک نامزد انتخاب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه