English

لبنان خواستار برقراری ارتباط "مستقیم و علنی" با دمشق شد

معاون رئیس پارلمان لبنان خواستار برقراری ارتباط "مستقیم و علنی" با دمشق به منظور تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و سوریه شد و تاکید کرد: باید دولت لبنان به صورت علنی و مستقیم بدون خجالت و بدون مداخله در پرونده‌های سیاسی و منطقه‌ای در این خصوص با دولت سوریه در ارتباط باشد.

لبنان خواستار برقراری ارتباط "مستقیم و علنی" با دمشق شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العربیه، پس از امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی، الیاس بو صعب، معاون رئیس پارلمان این کشور خواستار برقراری ارتباط "مستقیم و علنی" با دمشق به منظور تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و سوریه شد.

الیاس بو صعب خاطرنشان کرد: باید دولت لبنان به صورت علنی و مستقیم بدون خجالت و بدون مداخله در پرونده‌های سیاسی و منطقه‌ای در این خصوص با دولت سوریه در ارتباط باشد.

معاون رئیس پارلمان لبنان در ادامه تصریح کرد: ما باید آشکارا با دولت سوریه ارتباط برقرار کنیم و مرزهای دریایی را به طور علنی ترسیم کنیم و هر دولت آتی باید این وظیفه را بر عهده بگیرد.

این درخواست الیاس بو صعب حدود دو هفته پس از امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل مطرح شده است.

لبنان اخیرا با نظارت آمریکا توانست به توافقی با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی دست یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: سوریه و لبنان دو راه متفاوت را برای تعیین مرزها در پیش گرفته‌اند و به همین دلیل اختلاف زیادی وجود دارد که ممکن است بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع یا حتی بیشتر از منطقه مورد مناقشه ما با اسرائیلی‌ها باشد.

این مسئول لبنانی در پایان گفت، ترسیم مرزها نمی‌تواند با سرعت و ناگهانی انجام شود و سوریه خواسته‌های خودش را دارد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان پیشتر اعلام کرده بود: یک هیئت لبنانی به ریاست الیاس بو صعب، به منظور دیدار و گفت‌وگو با مسئولان سوری درباره ترسیم مرزهای دریایی میان دو کشور به دمشق می‌رود.

پیش از این میشل عون، رئیس جمهوی لبنان، معاون رئیس پارلمان این کشور را مسئول پیگیری پرونده ترسیم مرزهای دریایی با سوریه کرد.

بیشتر بخوانید:

مقاومت هیچ زمانی مانند امروز قدرتمند نبوده است/ برای احقاق حقمان نیاز به جنگ نداریم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی