English

سامانه دفاع موشکی روسیه در نزدیکی ژاپن مستقر شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو سامانه‌های دفاع موشکی ساحلی در منطقه‌ای از مجمع الجزایر کوریل که در نزدیکی ژاپن واقع شده، مستقر کرده است.

سامانه دفاع موشکی روسیه در نزدیکی ژاپن مستقر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه در این بیانیه‌ افزود: سامانه‌های موشکی باستیون که موشک‌هایی با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر دارند در جزیره «پاراموشیر» در شمال جزایر کوریل مستقر شده‌اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، نیروهای ساحلی ناوگان اقیانوس آرام نظارت تمام وقت بر آب‌ها و تنگه‌های مجاور دارند و برای حمایت تدارکاتی یک کمپ نظامی در جزیره پاراموشیر بر پا شده است.

همچنین در این بیانیه آمده است: استقرار سامانه‌های باستیون تقریبا یک سال پس از بر پا کردن این سامانه‌های دفاعی ساحلی در جزیره «ماتوآ» در قسمت مرکزی کوریل، صورت گرفته است.

ژاپن نسبت به جزایر کوریل که مجموع آنها را «سرزمین‌های شمالی» می‌خواند، ادعای مالکیت دارد. این مناقشه سرزمینی به زمان پایان جنگ جهانی دوم باز می‌گردد زمانیکه نیروهای اتحاد جماهیر شوروی آنها را از ژاپن گرفتند.

توکیو در تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه بخاطر تهاجم این کشور به اوکراین، به متحدان غربی خود پیوست.

به دنبال آن روسیه از مذاکرات پیمان صلح با ژاپن عقب نشست و پروژه‌های مشترک اقتصادی مرتبط با جزایر مورد مناقشه کوریل را به علت تحریم‌های توکیو متوقف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه