English

پوتین:

کی‌یف به ابزار سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است،اراضی اوکراین نیز به میدان آزمایش‌های بیولوژیکی!

رئیس جمهور روسیه گفت:رژیم کی‌یف به ابزار سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و عملاً حاکمیت خود را از دست داده است.

کی‌یف به ابزار سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است،اراضی اوکراین نیز به میدان آزمایش‌های بیولوژیکی!

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک پوتین طی سخنرانی تلویزیونی درباره وضعیت جنگ با اوکراین، گفت: «رژیم کی‌یف به ابزار سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و عملاً حاکمیت خود را از دست داده است. اراضی اوکراین نیز به میدان آزمایش‌های بیولوژیکی تبدیل شده و این کشور اکنون با سلاح پمپاژ می‌شود».

 وی با هشدار درباره اینکه پتانسیل درگیری در جهان و منطقه شرق اروپا هنوز بسیار زیاد است، توضیح داد: «درگیری های مسلحانه در کشورهای مستقل همسود نیز [توسط غرب] شعله ور شده است».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه پس از خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم»، شبکه انرژی اروپا در حال نابودی است؛ اظهار داشت: «جهان در برابر چشمان ما چندقطبی شده است، اما برخی کشورها در تلاش برای حفظ هژمونی و سلطه خود به هر طریقی هستند».

طبق این گزارش، پوتین با درخواست از کشورهای مستقل همسود برای تقویت دفاع از تاسیسات زیرساختی حیاتی، تصریح کرد: «گسترش مزدوران خارجی با تجربه جنگی، تهدیدی برای کشورهای مستقل همسود است».

وی درباره بحران احتمالی گسترش سلاح‌های ارسالی غرب به اوکراین به بازارهای سیاه قاچاق تسلیحات نیز گفت: «خطر رسیدن سامانه‌های موشکی و سلاح‌های با دقت بالا به دست تروریست‌ها وجود دارد».

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه