English

پنتاگون اعلام کرد؛

برگزاری رزمایش هسته ای در بحبوحه مانورهای ناتو

پنتاگون اعلام کرده است که روسیه رسماً به مقامات آمریکایی از برنامه خود برای برگزاری رزمایش سالانه با نیروهای بازدارنده هسته‌ای در بحبوحه مانورهای هسته‌ای ناتو ("Steadfast Noon" ) (پایداری در اوج) اطلاع داده است.

برگزاری رزمایش هسته ای در بحبوحه مانورهای ناتو

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آرتی، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: به ایالات متحده اطلاع داده شد و همانطور که قبلاً تأکید کردیم، این یک تمرین معمول سالانه توسط روسیه است.

ارتش ایالات متحده جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما اذعان کرد که روسیه "به تعهدات خود در زمینه کنترل تسلیحات و تعهدات شفافیت خود برای ارائه این اطلاعیه‌ها عمل می کند."

وزارت دفاع روسیه هنوز بیانیه رسمی درباره تاریخ و مقیاس رزمایش برنامه‌ریزی شده منتشر نکرده است. چنین رزمایش‌هایی معمولاً شامل آزمایش‌های جامع تسلیحات هسته‌ای و غیرهسته‌ای برای اطمینان از آمادگی نیروهای بازدارنده استراتژیک و کل زنجیره فرماندهی است. آخرین باری که روسیه رزمایش مشابهی را انجام داد به ماه فوریه بازمی‌گردد، چند روز قبل از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین.

این اعلامیه در بحبوحه مانورهای هسته‌ای مستمر «پایداری در اوج» که قرار است تا ۳۰ اکتبر ادامه داشته باشد و بر فراز بلژیک، دریای شمال و بریتانیا برگزار می شود، منتشر شد. ناتو همچنین این مانورها را "روتین" و "بدون ارتباط با هیچ رویداد جهانی جاری" توصیف کرده است، در حالی که اصرار دارد که از هیچ سلاح با گلوله واقعی استفاده نخواهد شد. حدود ۶۰ هواپیما از انواع مختلف از ۱۴ کشور عضو ناتو، از جمله هواپیماهای جنگنده پیشرفته، هواپیماهای نظارتی و تانکر و همچنین بمب افکن‌های استراتژیک هسته ای B-۵۲ ایالات متحده در " استوار" شرکت دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی