English

وزیر دفاع ترکیه:

سامانه اس ۴۰۰ در ماه اکتبر مستقر و راه اندازی می شود

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفته است: خرید سامانه اس 400 از روسیه یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است. وی از اقدام آمریکا در عدم انتقال جنگنده های اف 35 به ترکیه در پاسخ به رد درخواست این کشور از سوی آنکارا مبنی بر عدم خرید سامانه اس 400 از روسیه نیز انتقاد کرده است.

سامانه اس 400 در ماه اکتبر مستقر و راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفته است: خرید سامانه اس 400 از روسیه یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است. وی از اقدام آمریکا در عدم انتقال جنگنده های اف 35 به ترکیه در پاسخ به رد درخواست این کشور از سوی آنکارا مبنی بر عدم خرید سامانه اس 400 از روسیه نیز انتقاد کرده است.

آکار گفته: در اکتبر امسال، سامانه اس 400 در ترکیه مستقر و راه اندازی خواهد شد. وی افزوده: نیروی هوایی ترکیه در حال بررسی این نکته است که کجا بهترین مکان برای استقرار سامانه اس 400 است. 

ترکیه پس از تلاش های فراوان برای خرید سامانه موشکی دفاع هوایی از آمریکا و موفق نبودن این تلاش ها، در سال 2017 تصمیم گرفت تا سامانه موشکی اس 400 را از روسیه خریداری کند. این اقدام ترکیه، با انتقاد شدید پنتاگون مواجه شده و مقام های آمریکایی انجام این معامله را ضربه ای بزرگ بر روابط ترکیه-آمریکا و همچنین نقش ترکیه در سازمان ناتو عنوان کرده اند. آمریکا در ازای اجابت درخواست خود از سوی ترکیه برای نخرید سامانه اس 400 از روسیه، به این کشور پیشنهاد داده تا سامانه موشکی پاتریوت را از آمریکا خریداری کند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه