English

دستور نخست وزیر عراق برای بازداشت عاملان حمله راکتی به منطقه سبز

نخست وزیر عراق دستور داد تا عاملان حمله موشکی به منطقه سبز بغداد را تحت تعقیب قرار داده و بازداشت کنند.

دستور نخست وزیر عراق برای بازداشت عاملان حمله راکتی به منطقه سبز

به گزارش خبرگزاری موج، نخست‌وزیر عراق به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا عاملان حمله موشکی به منطقه سبز بغداد را تحت تعقیب قرار داده و بازداشت کنند. همزمان، منابع عراقی از مجروح شدن دستکم ۱۲۲ نیروی امنیتی و ۱۱ غیر نظامی در درگیری‌های بغداد خبر دادند.

 مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بر لزوم پایبندی نیروهای امنیتی به وظایف خود در حفاظت از نهادهای کشور، اموال عمومی و خصوصی و تظاهرکنندگان صلح‌جو تاکید کرد.

 الکاظمی تظاهرکنندگان را به پایبندی به صلح و دستورات نیروهای امنیتی درباره مکان تظاهرات فراخواند و گفت، اوضاع امنیتی کنونی بازتاب وضعیت سیاسی کشور است.

 وی بار دیگر گفت‌وگو میان گروه‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران، حمایت از کشور و نهادهای آن برای ایفای وظایفشان، دورکردن شهروندان از پیامدهای کشمکش‌های سیاسی و حفظ امنیت را خواستار شد. الکاظمی همچنین بر ضرورت همکاری میان قوا تاکید کرد.

در همین راستا، مرکز رسانه امنیتی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق گزارش داد، در نتیجه درگیری‌های اسف‌بار در بغداد میان معترضان و نیروهای امنیتی تعداد مجروحان به چهار افسر و ۱۱۸ نیروی امنیتی و همچنین ۱۱ شهروند رسید.

این مرکز در بیانیه‌ای همگان را به پایبندی به دستور العمل‌های صادره از سوی سرویس‌های امنیتی ویژه فرا خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه