English

وزارت خارجه روسیه:

مسکو آمادگی دارد با بغداد درخصوص مبارزه با تروریسم همکاری کند

وزارت خارجه روسیه امروز حمله به اقامت‌گاه نخست‌وزیر عراق را محکوم و تاکید کرد مسکو آمادگی دارد که با بغداد درخصوص مبارزه با تروریسم همکاری کند.

مسکو آمادگی دارد با بغداد درخصوص مبارزه با تروریسم همکاری کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) حمله پهپاد‌های ناشناس به اقامت‌گاه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق را محکوم و تاکید کرد مسکو آمادگی لازم را دارد تا درخصوص مبارزه با تروریسم با بغداد همکاری کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: ما این حمله تروریستی وقیحانه را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات در کشور دوست ما-  عراق - بوده است، به شدت محکوم می‌کنیم، همچنین ما آمادگی خود برای تقویت هماهنگی عملی با شرکای عراقی در مبارزه با تروریسم در همه اشکال و جنبه‌های آن اعلام می‌داریم و از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم درخصوص هرنوع تهدیدی قاطعانه عمل کنند.

زاخارووا همچنین از برجسته‌ترین نیرو‌های سیاسی در عراق خواست خویشتنداری نشان دهند و به دنبال راه حل‌های توافقی برای برطرف کردن مشکلات تشدید شده پس از انتخابات ۱۰ اکتبر باشند و در ادامه افزود: مسکو روی دستیابی به توافق در عراق برای تشکیل یک دولت موثر جدید حساب می‌کند.

شایان ذکر است سحرگاه یکشنبه به اقامت‌گاه الکاظمی در منطقه سبز عراق با سه پهپاد حمله شد که البته به شخص او  آسیب چندانی نرسید . با این حال این حمله ناشناس مورد انتقاد بسیاری از سازمان‌ها و مقامات بین‌المللی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه