English

چهار نفر به اتهام توطئه برای ربودن وزیر دادگستری بلژیک دستگیر شدند

پلیس هلند چهار مظنون را به اتهام آنچه وزیر دادگستری بلژیک به عنوان نقشه ربودن وی توصیف کرد، دستگیر کرد.

چهار نفر به اتهام توطئه برای ربودن وزیر دادگستری بلژیک دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه تلویزیون فرانسوی ب اف ام تی وی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد چهار نفر در بلژیک در اقدام به ربودن وزیر دادگستری بلژیک  بازداشت شدند.

دادستانی فدرال بلژیک روز شنبه اعلام کرده بود وزیر تحت نظارت شدید پلیس قرار گرفته و سه مظنون در هلند بازداشت شده اند.

چهار مظنون پایان هفته در چارچوب تحقیقی درباره اقدام به ربودن ونسان وان کیکنبورن، وزیر دادگستری بلژیک که «مافیای مواد مخدر» را زیر سوال برده بود، در هلند بازداشت شده اند.

وزیر که شهردار شهر کورتره (Courtrai) نیز هست، شامگاه شنبه در پیامی ویدیویی که روز یکشنبه از رادیو و تلویزیون دولتی آر ت ب اف پخش شد، ساکنان این شهر واقع در فلاندر غربی را که در انتخابات شورای شهر شرکت کرده بودند، مخاطب قرار داد.

وی اعلام کرد تماسی تلفنی از فردریک وان لئوو (Frédéric Van Leeuw)، دادستان فدرال، دریافت کرده است. وزیر دادگستری بلژیک در پیام ویدیویی خود با اشاره به این مطلب که برای این که «به مافیای مواد مخدر اعتبار ندهد» نمی‌خواهد جشن‌ها را لغو کند، افزود «او به من درباره یک طرح آدم ربایی هشدار داد».

دادستانی فدرال بلژیک شنبه اعلام کرده بود وزیر تحت نظارت شدید پلیس قرار گرفته است و سه مظنون در هلند بازداشت شده اند. دادستانی هلند نیز تصریح کرده بود، این سه نفر عبارتند از سه مرد ۲۰، ۲۹ و ۴۸ ساله که دارای ملیت هلندی هستند. منابع قضایی اعلام کردند مظنون چهارم نیز در هلند بازداشت شده است. درخواست شده است مظنونان به بلژیک انتقال داده شوند.

منابع قضایی تایید کردند یک قبضه سلاح خودکار نیز در خودرویی که در نزدیکی منزل وزیر در کورتره شناسایی شده بود، کشف و ضبط شده است.

یک روزنامه هلندی نیز گزارش داده بود در خودرو مشکوک که پلاک هلندی داشته، سلاح‌های گرم کلاشنیکوف و بطری‌های پر از بنزین کشف شده است.

الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک اقدام به ربودن وزیر دادگستری را به منزله «تهدید آشکار غیر قابل قبول» محکوم کرد. وی در توییتی اعلام کرد «به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم ما را مرعوب کند».

دادستانی فدرال بلژیک شنبه توضیح داده بود «در جریان هفته گذشته از تهدید احتمالی» علیه وزیر دادگستری «مطلع شده است». وی افزوده بود تحقیقی در این باره به یک قاضی بازپرسی محول شده بود و او «به سرعت اعلام کرد این تهدید باید جدی گرفته شود».

در نتیجه وزیر تحت نظارت شدید پلیس قرار گرفته و برخی از فعالیت‌های او لغو شده بود. دادستانی بلژیک به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه