English

بازدید وزیر دادگستری و رئیس سازمان بهزیستی در مرکز کودکان کار و خیابان بعثت

وزیر دادگستری به اتفاق رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان بعثت در جنوب تهران بازدید کردند.

بازدید وزیر دادگستری و رئیس سازمان بهزیستی در مرکز کودکان کار و خیابان بعثت

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر دادگستری به اتفاق رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان بعثت در جنوب تهران بازدید کردند.مهمانان پس از بازدید از قسمت های مختلف و انجام گفتگوی صمیمانه با کودکان، نشستی را در رابطه با بررسی مسائل و مشکلات مرکز و کودکان کار و خیابان تشکیل دادند.

 از عمده مباحثی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارها و تعاملاتی در مورد آنها  مطرح شد میتوان به باز پیوند فرزندان به خانواده، واگذاری فرزندان واجد شرایط به فرزند خواندگی وانتقال به مراکز شبه خانواده، تعامل با مراجع قضایی و دادگاه ها و وجود وحدت رویه در رابطه با بحث پیگیری کارهای قضایی و مددکاری کودکان و موضوع امین موقت کودکان اشاره کرد.

 در ادامه جلسه وزیر دادگستری با قدردانی از زحماتی که برای کودکان بی‌سرپرست کشیده می شود، گفت: اگر نظام اسلامی، خیرین و دلسوزان نسبت به این کودکان بی‌تفاوت باشند و توجه کافی نکنند قطعاً در آینده با مشکلات مضاعف، ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی بیشتری مواجه می‌شویم.

رحیمی تصریح کرد: هر چند که این مراکز برای کودکان بی سرپرست مانند کانون گرم خانواده نمی‌شود ولی همین که یک کودک و نوجوان احساس کند پناهگاهی دارد و مسئولان کشور و جامعه نسبت به او بی‌اعتنا نیستند بخشی از خلأ عاطفی وی برطرف می شود که این مسئله در سرنوشت و آینده او تعیین کننده است.

وزیر دادگستری در پایان با قدردانی از تلاش‌های مدیریت بهزیستی شهرستان ری، مسئول و کارکنان خدوم و متعهد این مراکز گفت: اینکه شما عزیزان در این مراکز و حوزه های عام المنفعه پیشگام خدمت هستید عبادت و عملی بسیار ارزشمند است.

گفتنی است؛ بعد از اتمام جلسه  و اذان، بازدیدکنندگان پس از نمازجماعت مغرب و عشاء مهمان سفره افطار کودکان مقیم مرکز بعثت بودند و هدایایی نیز به کودکان مرکز اهداء شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه