English

هشدار وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان؛

دولت لبنان باید از تحرک حزب الله علیه رژیم صهیونیستی جلوگیری کند

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا در دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به وی هشدار داده است.

دولت لبنان باید از تحرک حزب الله علیه رژیم صهیونیستی جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وبگاه روسیا الیوم، روزنامه معاریو در گزارشی اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا در دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به وی هشدار داده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی بلینکن در این دیدار به میقاتی گفته است که دولت لبنان باید از تحرک حزب الله علیه رژیم صهیونیستی، حتی با هدف نمایش قدرت، جلوگیری به عمل آورد.

براین اساس، وزیرخارجه آمریکا با اشاره به موضوع مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، گفته است که آمریکا توان منع تل آویو از واکنش و همچنین مهار درگیری های احتمالی را ندارد.

این در حالی است که نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان اخیرا در سخنانی پس از دیدار با بلینکن در نیویورک، گفته بود که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی پیشرفت بزرگی حاصل شده است.

پیش تر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تاکید کرده بود که در صورت عدم دستیابی لبنان به مطالبات بر حق خودش در موضوع ثروت های طبیعی در دریای مدیترانه، به رژیم صهیونیستی اجازه استخراج گاز از میدان کاریش را نمی دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه