English

گفتگوی وزرای خارجه چین و آمریکا درباره تنش‌ها بر سر تایوان

وزرای امور خارجه چین و آمریکا در دیداری صریح و مستقیم یک ساعت و نیمه، درباره تنش‌ها بر سر تایوان گفت‌وگو کردند.

گفتگوی وزرای خارجه چین و آمریکا درباره تنش‌ها بر سر تایوان

به گزارش خبرگزاری موج، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین بامداد شنبه با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در نیویورک دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این دیدار «صریح و مستقیم» یک و ساعت و نیمه که بیش از هر چیز بر تنش بر سر تایوان متمرکز بود، وانگ یی آمریکا را به ارسال پیام‌های «بسیار اشتباه و خطرناک» به جدایی‌طلبان تایوانی متهم کرد.

وزیر امور خارجه چین در اولین دیدار با همتای آمریکایی از زمان تشدید تنش‌ها بر سر تایوان تأکید کرد: «تایوان جزو مسائل داخلی چین محسوب می‌شود و ایالات متحده هیچگونه حق دخالت در روشی که برای حل مسائل آن به کار برده می‌شود را ندارد».

یک مقام ارشد آمریکایی درباره این دیدار به رویترز گفت: «آقای وزیر (بلینکن) به نوبه خود تصریح کرد مطابق تعهد دیرپای ما به اصل چین واحد که تغییری در آن ایجاد نشده است، حفظ صلح و ثبات در سرتاسر تنگه به طور حیاتی مهم است».

در پی سفر تحریک‌آمیز ماه گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌ها میان پکن و واشنگتن شدت گرفته و برخی مذاکرات و کانال‌های ارتباطی میان دو کشور تعلیق شد.

به گفته مقام ارشد آمریکایی، بلینکن در دیدار روز شنبه با همتای چینی خود بر لزوم حفظ خطوط ارتباطی بین دو کشور تأکید کرد. او همچنین از پکن درخواست کرد در مورد حمایت از روسیه در جنگ اوکراین شفاف‌سازی کند.

پیش از این، در آخرین تماس تلفنی میان وانگ یی و همتای آمریکایی، وی درباره «بازی با آتش» توسط واشنگتن هشدار داده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی