English

عبور کشتی های جنگی آمریکا از تنگه تایوان

کشتی های جنگی آمریکا برای اولین بار از زمان سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تنگه تایوان عبور می کنند.

عبور کشتی های جنگی آمریکا از تنگه تایوان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که دو کشتی جنگی در آب‌های بین‌المللی در تنگه تایوان در حال تردد هستند و این اولین عملیات پس از تشدید تنش‌ها با چین به دلیل سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است.

چین که تایوان را سرزمین خود می‌داند، پس از بازدید پلوسی در اوایل ماه اوت، رزمایش‌های نظامی را در نزدیکی جزیره راه‌اندازی کرد و این مانورها ادامه یافت. سفر او خشم پکن را برانگیخت، زیرا آن را تلاش آمریکا برای مداخله در امور داخلی چین می‌دانست.

ارتش چین هشدار داد که کشتی‌های آمریکایی را زیر نظر دارد، در حالت آماده‌باش قرار دارد و آماده شکست هرگونه تحریک‌آمیز است. عملیات نیروی دریایی ایالات متحده در تنگه تایوان معمولا بین 8 تا 12 ساعت طول می کشد و توسط ارتش چین به دقت رصد می شود.

دولت بایدن با تاکید بر اینکه چنین سفرهای کنگره امری عادی است، به دنبال جلوگیری از تبدیل شدن تنش بین واشنگتن و پکن به درگیری بوده است.

ایالات متحده هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما طبق قانون موظف است که ابزار دفاع از خود را در اختیار جزیره قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه