English

در دویستمین روز جنگ؛

شهر راهبردی ایزیوم در شرق اوکراین آزاد شد

رئیس جمهور اوکراین شب گذشته اعلام کرد که نیرو‌های اوکراین در حمله گسترده، شهر راهبردی ایزیوم در شرق این کشور را از دست نیرو‌های روسیه بازپس گرفتند.

شهر راهبردی ایزیوم در شرق اوکراین آزاد شد

به گزارش خبرگزاری موج، بحران اوکراین امروز دوشنبه، در حالی وارد دویستمین روز شد که شرق این کشور در خاموشی کامل قرار گرفت و نیرو‌های اوکراینی در حمله‌ای گسترده، شهر راهبردی "ایزیوم" در شرق این کشور را از دست نیرو‌های روسیه بازپس گرفتند و نخست وزیر یونان هم گفت: تحریم‌های اروپا علیه روسیه به خودمان لطمه زده است.

گروسی: رایزنی بر سر ایجاد منطقه امن در نیروگاه زاپروژیا آغاز شده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای در روز یکشنبه اعلام کرد، خرین راکتور هسته‌ای فعال نیروگاه هسته‌ای زاپروژیای اوکراین به دلیل قرار گرفتن در «ایمن‌ترین وضعیت» تعطیل شده است.

به نوشته پایگاه خبری «آکسیوس»، تعطیل شدن این راکتور بعد از آن رخ میدهد که در روز‌های اخیر چند بار شبکه برق خارج از سایت این نیروگاه قطع و وصل شد. نیروگاه زاپروژیا کمی پیش از تعطیلی این راکتور به شبکه برق اوکراین مجددا وصل شده بود.

پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، چند روز قبل برق خارج از سایت این نیروگاه به سبب گلوله باران در نزدیکی آنجا قطع شد.

پس از این اتفاق این نیروگاه تا چند روز، در به اصطلاح «وضعیت جزیره» که در آن از تنها راکتور خود صرفا برای تولید برق کافی برای سیستم‌های خنک کننده حیاتی بهره می‌گیرد قرار گرفت.

طی ۲۴ ساعت گذشته، هزاران نفر از خارکیف به روسیه گریختند

«ویاتچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود روسیه در مرز اوکراین، یکشنبه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، هزاران نفر از منطقه خارکیف اوکراین (صحنه ضد حملات اوکراین) به روسیه گریختند.

 وی افزود: ۱۳۴۲ نفر در ۲۷ منطقهِ اسکان موقت که در بلگورود ایجاد شده است، مستقر شدند و در مجموع، اوضاع تحت کنترل است و برعکس شب گذشته، یکشنبه بعدازظهر، دیگر از صف‌های طولانی انتظار در مرز خبری نبود.

تاکید اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت از اوکراین

به گزارش شبکه الجزیره، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد "به حمایت از اوکراین در دفاع این کشور در برابر تهاجم نظامی روسیه ادامه خواهیم داد. "

شهر کلیدی ایزیوم در شرق اوکراین آزاد شد

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز تهاجم روسیه به این کشور، از نیرو‌های اوکراین که به گفته وی "صد‌ها شهر و روستای را آزاد کردند" تشکر کرد و از شهر‌های بالاکلیا، ایزیوم و کوپیانسک به عنوان سه مرکز مهمی که اخیراً از تصرف نیرو‌های روسیه خارج شدند نام برد.

شرق اوکراین در خاموشی کامل

دفتر ریاست جمهوری اوکراین از قطع کامل برق در مناطق خارکیف، سومی، پولتاوا، دنیپر و پتروفسک و تا حدی در دونتسک خبر داده است. ریاست جمهوری اوکراین با متهم کردن روسیه به حمله به زیرساخت‌های این منطقه گفته در تلاش است تا برق را به شبکه زیرساخت‌های این منطقه به ویژه بخش‌های حیاتی برساند.شرق اوکراین در خاموشی کامل؛ شهر کلیدی ایزیوم آزاد شد

آمریکا: روسیه تاسیسات زیربنایی شهری اوکراین را هدف قرار می‌دهد

به گزارش شبکه الجزیره، سفیر آمریکا در اوکراین مدعی شد روسیه در پاسخ به اقدام کی یف به آزاد سازی مناطق شرقی خود، تاسیسات زیربنایی غیر نظامی این کشور را هدف قرار می‌دهد.

یونان: تحریم‌های اروپا علیه روسیه به خودمان لطمه زده است

«کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان روز یکشنبه گفت که کشور‌های غربی پیامد‌های منفی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را درک کرده‌اند، اما قصدی برای تغییر راهبرد‌های خود ندارند و «تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال شده برگشته و به اقتصاد کشور‌های اروپایی لطمه زده است».

نخست وزیر یونان گفت: «اروپا تا کجا آماده ادامه شرایط کنونی بوده و اگر اروپا راهی برای توقف جنگ انرژی با روسیه پیدا نکند، همه چیز به حالت بی‌ثباتی کامل خواهد رسید».شرق اوکراین در خاموشی کامل؛ شهر کلیدی ایزیوم آزاد شد

زلنسکی: سه ماه آینده برای تعیین نتیجه جنگ اهمیت حیاتی دارد

به نوشته روزنامه «گاردین»، رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی اعلام کرد که سه ماه آینده در تعیین نتیجه جنگ این کشور با روسیه حیاتی خواهد بود.

زلنسکی گفت: «نود روزی که در پیش است بیشتر از سی سال گذشته در مورد استقلال ما تعیین‌کننده است. نود روزی که بیشتر از سال‌های قبل برای موجودیت اتحادیه اروپا تعیین‌کننده است. زمستان آینده (سرنوشت) ما را تعیین خواهد کرد».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه