English

اعلام هویت ضارب سلمان رشدی/ ضارب فردی ۲۴ ساله است

پلیس نیویورک هویت فردی را که با چاقو به سلمان رشدی، نویسنده مرتد حمله و وی را زخمی کرد، اعلام کرد.

اعلام هویت ضارب سلمان رشدی/ ضارب فردی ۲۴ ساله است

به گزارش خبرگزاری موج، سرگرد یوجین جی استانیشفسکی، پلیس نیویورک با اعلام هویت ضارب سلمان رشدی اظهار کرد: ضارب فردی به نام هادی مطر ۲۴ ساله اهل فرویو نیوجرسی است که در بازداشت به‌سر می‌برد.

پلیس نیویورک اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد اما با اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) در ارتباط و در حال تعیین اتهامات او است.

وی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعی از انگیزه او نداریم.

وی ادامه داد: پلیس معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.

این مقام پلیس اضافه کرد: حمله به سلمان رشدی به‌رغم حضور نیروی‌های امنیتی در محل حادثه اتفاق افتاد اما نیروهای ما توانستند به موقع عمل کنند.

پلیس در عین حال ملیت مظنون و اینکه آیا سابقه جنایی دارد یا خیر را مشخص نکرده است.

سلمان رشدی صبح جمعه _بیست‌ویکم مردادماه مصادف با دوازدهم اوت ۲۰۲۲_ هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر کرد.

گفته می‌شود که در نخستین ماهای پس از انتشار کتاب آیات شیطانی و بالا گرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از ۱۵ بار محل سکونت خود را تغییر داد. دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را به عهده گرفته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی