English

نماینده فلسطین در سازمان:

اسرائیل طی ۲۰ سال بیش از ۱۰ هزار فلسطینی را کشته است

نماینده فلسطین در سازمان ملل بیان کرد، رژیم صهیونیستی در طول ۲۰ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار فلسطینی از جمله ۲۰۰۰ کودک را به قتل رسانده است.

اسرائیل طی ۲۰ سال بیش از ۱۰ هزار فلسطینی را کشته است

به گزارش خبرگزاری موج، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در سه نامه مشابه به دبیرکل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت ۴۶ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک و زخمی شدن ۴۰۰ تن در این حمله اشاره کرد و گفت: قتل کودکان فلسطینی به دست اسرائیل باید برای جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت این مسئله را یادآور شود که کودکان به موجب کنوانسیون چهارم ژنو و دیگر احکام و قوانین بین‌المللی از جمله توافق نامه حقوق کودکان از مصونیت برخوردار هستند اما کودکان فلسطینی چه موقع از این حقوق جهانی و حمایت بین المللی برخوردار خواهند شد؟

منصور تأکید کرد: حملات مکرر علیه ملت فلسطین در نوار غزه نشانه واضحی برای شکست سیاست‌های اسرائیل درباره محاصره غیرانسانی و جنگ‌ها است که تنها به ویرانی و رنج و مشکلات بیشتر برای غیرنظامیان منجر می‌شود و نشان می‌دهد که ملت فلسطین به حمایت بین المللی فوری نیاز دارند.

وی تأکید کرد: شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود عمل کرده و فوراً برای توقف حملات اسرائیل و حمایت از بی گناهان وارد عمل شود. اسرائیل سیاست‌های استعمارگرانه خود در قدس را برای تحکیم آپارتاید تقویت کرد. همچنین باید به سیاست‌های تحریک آمیز سیاستمداران اسرائیلی و رهبران تندرو افراطی و یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی اشاره کرد. اعلام ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در قدس شرقی و بیش از ۱۴۰۰ واحد مسکونی شهرک‌های "هارحوما" و "جفعات هاماتوس" با هدف غصب اراضی فلسطین و کاهش حضور فلسطین در قدس است.

وی تأکید کرد: جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت و طرف‌های کنوانسیون چهارم ژنو باید به وظایف خود عمل کرده و تمام ابزارهای ممکن را برای مجازات اسرائیل به کار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه