English

سرگئی لاوروف:

غرب از وضعیت اوکراین به عنوان یک دست آویز و بهانه استفاده می‌کند

وزیر خارجه روسیه گفت: همکاران غربی ما خواهان توسعه هیمنه خود بر تمامی مناطق هستند و سعی دارند کشورهای دیگر را زیر پرچم خودشان جمع کنند و از وضعیت اوکراین و اطراف آن به عنوان بهانه استفاده می‌کنند.

غرب از وضعیت اوکراین به عنوان یک دست آویز و بهانه استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان دیدار با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد، جهان چند قطبی در حال شکل‌گیری است و همکاران غربی ما تلاش دارند مانع این عملیات شوند. آنها خواهان توسعه هیمنه خود بر تمامی مناطق هستند و سعی دارند کشورهای دیگر را زیر پرچم خودشان جمع کنند و از وضعیت اوکراین و اطراف آن به عنوان بهانه استفاده می‌کنند.

سرگئی لاوروف همچنین تصریح کرد: این وضعیت بیانگر مشکلات اساسی اروپا در سال‌های متعدد به ویژه در خصوص امتناع کشورهای عضو ناتو از عمل به وعده‌های خود به اتحاد جماهیر شوروی سابق در خصوص عدم گسترش ناتو به شرق است.

وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: ما تنها بر اساس اصل مساوات و برابری و احترام متقابل آماده گفت‌وگو هستیم.

لاوروف تاکید کرد: امیدوارم شرکای غربی ما نیز در مقطعی متوجه شوند که باید به مشکلات جهان نگاه کنند و بر سر راه‌های توسعه جامعه بین‌الملل نه بر اساس دیکته، بلکه بر اساس مبانی و اصول منشور سازمان ملل توافق کنند.

پیشتر وزیر امور خارجه روسیه بعد از سفر به بحرین، وارد عربستان سعودی شد.

قرار است لاوروف امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک وزیران شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند و دیدارهای دوجانبه‌ای با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات و احمد ناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت داشته باشد.

لاوروف پیش از این به بحرین رفته بود و در آنجا مورد استقبال حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه و ولیعهدش سلمان بن حمد قرار گرفت و همچنین با عبد اللطیف الزیانی، همتای خود در مورد تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و زمینه‌های همکاری دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی