English

سرگئی لاوروف:

رئیس سیا بر لزوم اجرای توافقنامه مینسک تاکید کرده است

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه گفت رئیس سیا طی دیدار خود با مقامات روس بر لزوم اجرای توافقنامه مینسک تاکید کرده است.

رئیس سیا بر لزوم اجرای توافقنامه مینسک تاکید کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ویلیام برنز، رئیس سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) طی دیدار خود با سران روسیه بر لزوم اجرای توافقنامه مینسک از جمله وضعیت ویژه دونباس تاکید داشته است.

لاوروف تاکید کرد: جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا و مسؤولان ارشد این کشور به رهبران روسیه اهمیت اجرای توافقات مینسک پیرامون حل نزاع در جنوب شرق اوکراین را تاکید کرده‌اند.

او در کنفرانس خبری خود گفت: در جریان دیدار روسای جمهوری دو کشور در ژنو، همچنین در جریان سفر ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا و رابرت برنز، رئیس سیا و در تماس‌های آن دو با رهبران روس در تمام این دیدارها، آنها به صراحت لزوم اجرای توافقات مینسک از جمله وضعیت قانونی ویژه دونباس را تاکید کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خواستار متقاعد کردن رهبری اوکراین درباره لزوم پایبندی به توافقات مینسک شد که همان موضع واشنگتن است که باید مورد احترام قرار بگیرد.

او تاکید کرد: این مساله تا حد زیادی حل و فصل بحران اوکراین را تسهیل می‌کند.

اوکراین در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی کمپین نظامی را علیه جدایی طلبان جنوب شرق اوکراین آغاز کرد که روی کار آمدن دولت مرکزی کی‌یف را به دنبال یک کودتای تحت حمایت آمریکا قبول نداشتند.

سازمان ملل برآورد می‌کند که در درگیری‌های اوکراین بیش از ۹۰۰۰ تن کشته شده‌اند.

به دنبال میانجی‌گری روسیه، فرانسه و آلمان در سپتامبر سال ۲۰۱۴ و فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی، توافقنامه‌های مینسک در پایتخت بلاروس امضا شدند. این توافقنامه‌ها خواستار یک آتش بس، خروج تسلیحات سنگین از خط تماس و همچنین اصلاحات قانون اساسی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه