English

پسکوف:

غرب از اقدمات غیرقانونی خود درباره صادرات غلات اوکراین دست بکشد

سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که غرب باید از اقدامات غیرقانونی خود که موجب جلوگیری از صادرات گندم از اوکراین شده است، دست بکشد.

غرب از اقدمات غیرقانونی خود درباره صادرات غلات اوکراین دست بکشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که غرب باید از اقدامات غیرقانونی خود که موجب جلوگیری از صادرات گندم از اوکراین شده است، دست بکشد.

پسکوف درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه کشورهای غربی روسیه را به ممانعت از عرضه غلات از اوکراین به کشورهای آفریقایی متهم می‌کنند، گفت: ما قاطعانه این اتهامات را رد می کنیم و برعکس، کشورهای غربی را متهم به انجام برخی اقدامات غیرقانونی می کنیم که منجر به این محاصره شده است.

پسکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این مسئله بدان معناست که کشورهای غربی باید برای ازسرگیری عرضه غلات تحریم ها را لغو کنند، گفت: آنها باید تصمیمات غیرقانونی را که مانع از اجاره کشتی ها و جلوگیری از صادرات غلات و غیره می شود، لغو کنند.

همچنین «فیودور استرژیژوفسکی» سخنگوی نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که «ربکا گرینسپن» دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) به زودی به مسکو سفر خواهد کرد تا درباره صادرات کودهای شیمیایی روسیه گفتگو کند و همچنین «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز قصد دارد در اوایل ماه ژوئن برای گفتگو درباره وضعیت اوکراین از روسیه بازدید کند.

پیشتر «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشارهبه اینکه طرف روسی همیشه آماده گفتگو با همه کسانی است که به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای همه مشکلات هستند، اعلام کرده بود که حل مشکل مواد غذایی نیازمند رویکردی جامع از جمله لغو تحریم‌ها بر صادرات و تراکنش های مالی روسیه است.

وی افزوده بود که همچنین لازم است اوکراین امنیت تمام بنادری را که کشتی‌ها در آن پهلو می گیرند تامین نموده و آنها را با مین‌زدایی کردن پاکسازی نماید.

غربی ها مسکو را به ایجاد اختلال در روند صادرات غلات از اوکراین متهم کرده اند، اما وزارت خارجه روسیه با رد همه اتهامات در این زمینه اعلام کرده است که روسیه در صادرات غلات اوکراین دخالت نمی‌کند و مشکلات تدارکاتی و لجستیکی به وجود آمده توسط کی یف عامل هرگونه مشکل در این رابطه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه