English

منبع فرانسوی:

مذاکرات وین در یک نقطه بن‌ بست قرار دارد/ پافشاری ایران بر خروج سپاه از لیست تحریم‌ها وضعیت را مشکل کرد

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی مدعی شد: مذاکرات در یک نقطه بن‌بست قرار دارد، به توافقی رسیده بودند، اما پافشاری ایران بر خروج سپاه پاسداران از لیست تحریم‌های آمریکا وضعیت را مشکل کرد.

مذاکرات وین در یک نقطه بن‌ بست قرار دارد/ پافشاری ایران بر خروج سپاه از لیست تحریم‌ها وضعیت را مشکل کرد

به گزارش خبرگزاری موج، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی امروز (پنجشنبه) ضمن ابراز بدبینی نسبت به پیشرفت در مذاکرات وین مدعی شد که مذاکرات بین ایران و قدرت‌های جهانی بر سر احیای توافق هسته‌ای در حال حاضر در حالت بن‌بست قرار دارد.

در حال حاضر مذاکرات وین از اواسط ماه مارس متوقف شده است، زیرا مذاکره‌کنندگان به دنبال محدودیت برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌ها هستند و از طرفی ایران هم خطوط قرمز خود را زیر پا نمی‌گذارد.

این منبع مدعی شد: «مذاکرات در یک نقطه بن‌بست قرار دارد، به توافقی رسیده بودند، اما پافشاری ایران بر خروج سپاه پاسداران از لیست تحریم‌های آمریکا وضعیت را مشکل کرد.»

به گفته این منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود: «همواره تمایلی برای بازگشت به برجام هست، اما همیشه این منوال نخواهد بود.»

این در حالیست که روز گذشته وزارت اطلاعات ایران از دستگیری دو فرانسوی به اتهام تلاش برای بی ثباتی در کشور خبر داده بود.

ساعاتی پیش وزارت امور خارجه فرانسه به دلیل بازداشت دو شهروند این کشور، نماینده دیپلماتیک ایران در پاریس را احضار کرد و خواستار «آزادی فوری» دو شهروند فرانسوی بازداشت شده در ایران شد.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات هم اعلام کرد این دو نفر اروپایی سازمان‌دهنده آشوب و بی نظمی بودند.

همچنین بدبینی این مقام دیپلماتیک در باره برجام در حالی مطرح است که اندکی پیش «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران، در اظهارات خود در یک برنامه تلویزیونی گفت که هنوز فرصت برای احیای برجام وجود دارد، اما تهران بر حفظ خطوط قرمز خود پافشاری خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    چه خبره که به کیه معلوم نیست ایران چند دهه هست تاوان نداشتن سواد دیپلماسی را می دهد که باعث نابودکشور وسرمایه اصلی از قبیل جوانان نا امید مجردوبیکار ونا امید به زنوگی که ندارن که به کیه

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه