English

غلامرضا خواجی در گفتگو با خبرگزاری موج:

روسیه بدون رسیدن به اهدافش آتش‌بس اعلام نمی‌کند/امنیت روس ها باید تضمین شود در غیر این صورت این جنگ همچنان ادامه می‌یابد

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: روسیه همچنان به حساسیت خود روی اوکراین واکنش نشان خواهد داد و امکان ندارد روسیه بدون به دست آوردن اهداف خود، آتش بس اعلام کند؛ امنیت روس ها باید تضمین شده و تحقق پیدا کند، در غیر این صورت جنگ علیه اوکراین، همچنان ادامه می‌یابد.

روسیه بدون رسیدن به اهدافش آتش‌بس اعلام نمی‌کند/امنیت روس ها باید تضمین شود در غیر این صورت این جنگ همچنان ادامه می‌یابد

غلامرضا خواجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه روسیه غیر از جنگ کار دیگری نمی‌توانست انجام دهد، گفت: آمریکا در کنار کشوری مانند روسیه کارهایی اعم از فراهم سازی مقدمات سلاح های کشتار جمعی را انجام می‌داد و در کنار یک رقیب جدی خود، اقدام به گذاشتن تسلیحات کرد و به نوعی در حیاط خلوت روسیه یک مرکز نظامی و امنیتی قرار داد.

این استاد دانشگاه با اشاره به انقلاب های مخملی در اوکراین، گفت: این شرایط سبب تغییر حکومت اوکراین شد و روسیه از زمان وقوع این انقلاب تا قبل از جنگ علیه اوکراین، چندین بار اخطار و تذکر داد که عکس العمل نشان خواهد داد، اما غربی ها کار خود را ادامه دادند تا جایی که واقعا روسیه خود را در خطر دید.

وی با بیان اینکه عکس العمل روسیه طبیعی بود، افزود: شاید اگر هر کشوری خود را در چنین خطری می دید عکس العمل نشان می‌داد و روسیه نیز اقدام به جنگ کرد.

 

بیشتر بخوانید:

شواهد کافی درخصوص جنایت جنگی روسیه در اوکراین وجود ندارد

 

خواجی تصریح کرد: به نظر می رسد تا زمانی که تمام خواسته های روسیه که برای امنیت خود لازم می داند تحقق نیابد، روسیه همچنان به حساسیت خود روی اوکراین واکنش نشان خواهد داد و امکان ندارد روسیه بدون به دست آوردن اهداف خود، آتش بس اعلام کند و بدون شک بعد از حفظ امنیت خود و رفع موانع مدنظرش، متوقف خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: طبیعی است با ورود اوکراین به ناتو، در صورت هرگونه درگیری ۲۵ کشور علیه روسیه خواهد بود و تبعا روسیه نیز نخواهد گذاشت که اوکراین به عضویت ناتو درآید.

وی ادامه داد: از سویی دیگر باید از سوی سازمان ملل، کمیته ای وارد شود تا سلاح های جنگی اوکراین را بررسی و جمع‌آوری کند تا روسیه از این بابت آسوده گردد؛ همچنین امنیت روس تبارها نیز برای روسیه حائز اهمیت است چراکه آنها دارای ملیتی قوی هستند و ملیت زدایی و نژاد کشی را بر نمی تابند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: امنیت روس ها باید تضمین شود و تحقق پیدا کند در غیر این صورت این جنگ، همچنان ادامه می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه