English

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال می شود

یک منبع در اتحادیه اروپا گفته است تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه روسیه شامل زغال سنگ، لاستیک و مواد شیمیایی به ارزش ۹ میلیارد یورو است.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال می شود

به گزارش خبرگزاری موج، یک منبع اتحادیه اروپا اعلام کرده کمیسیون اروپا قرار است امروز (سه شنبه) تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کند که در میان آن‌ها می‌توان به ممنوعیت واردات زغال سنگ، لاستیک، مواد شیمیایی و سایر محصولات از روسیه اشاره کرد. به گفته این منبع ارزش سالانه این تحریم‌ها ۹ میلیارد یورو معادل ۹.۸۶ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد کرده است صادرات نیمه هادی‌ها، رایانه‌ها، فناوری گاز طبیعی مایع و سایر تجهیزات الکتریکی و حمل و نقل به روسیه ممنوع شود. ارزش سالانه این صادرات ۱۰ میلیارد یورو تخمین زده شده است.

این منبع گفت اتحادیه اروپا همچنین تمامی تراکنش‌ها با وی‌تی‌بی و سه بانک دیگر روسیه را که قبلاً از سیستم پیام‌رسانی سوئیفت مستثنی شده بودند، ممنوع خواهد کرد. همچنین ده‌ها فرد دیگر از جمله الیگارش‌ها و سیاستمداران به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه خواهند شد.

اگرچه در این میان، اتحادیه اروپا تحریم محصولات انرژی، غذا و دارو را جز استثناها نگه داشته و وارد لیست تحریم نکرده است.

اتحادیه اروپا در حال اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه است. همچنین از روز گذشته بسیاری از کشور‌های اروپایی اقدام به اخراج دیپلمات‌های روس از خاک خود کرده اند. گفته شده دلیل این اقدامات کشتار غیرنظامیان در شهر «بوچا» اوکراین است. روسیه کشتار بوچا را رد کرده و می‌گوید تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها صحنه‌سازی است. همچنین روز گذشته سخنگوی کرملین گفت که ادعا‌های مطرح شده در مورد بوچا با حقایق و توالی زمانی اتفاقات مطابقت ندارد.

اتحادیه اروپا همچنان تحریم‌های حوزه انرژی را به دلیل وابستگی به انرژی روسیه به لیست خود وارد نکرده است. گفته می‌شود در حال حاضر روسیه به تنهایی ۳۸ درصد گاز طبیعی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه